OCTOBER 16, 2014 | អត្ថបទដោយ ចំរើន
ដើមគ្រឹស្តសតវត្ស មុនពួកឥណ្ឌានាំយកវប្បធម៌ និងសាសនាចូលមកសាបព្រោះលើកោះគោកធ្លក អាណាចក្រភ្នំគ្រប់គ្រងដោយ ស្ដេចស្រី មាននាមថា សោមា ឬ លីវយ៉ី ជាបុត្រីរបស់ស្តេចនាគ ប្រជាជន គោកធ្លកគោរពអ្នកតាព្រៃភ្នំ។ល។ មានជំនឿរៀងៗខ្លួន។ ឯសាសនាព្រាហ្មណ៍មានតិចតួចណាស់ ដែលពួកឈ្មួញឥណ្ឌា មកជួញដូរនៅ នគរភ្នំនេះបានរៀបការនឹងស្រ្តីខ្មែរ ទើបសាបព្រោះ សាសនារបស់ខ្លួន នៅលើទឹកដីអាណាចក្រនេះ តែមានតិចណាស់ ព្រោះផ្សេងពីវប្បធម៌របស់ខ្មែរ។
លុះមហាក្សត្រឥណ្ឌាបានឮ តាមពួកឈ្មួញថាអាណាចក្រភ្នំមានក្សត្រីយ៍រូបឆោមស្រស់ ព្រះអង្គក៏យកធ្នូជ័យ និងកងទ័ពតាមជើងទឹកមកច្បាំងនឹងនគរភ្នំ ក្សត្រឥណ្ឌាបានយកជ័យជម្នះបានរៀបអភិសេកនឹងក្សត្រីយ៍ខ្មែរ។ ព្រះអង្គបានប្រកាសតាំងខ្លួនជាស្ដេច ស្រុកខ្មែរ និងរៀបចំប្រទេសតាមរបៀបឥណ្ឌា គឺយកសាសនាព្រាហ្មណ៍មកសាបព្រោះបណ្ដុះលើដីខ្មែរនេះ។
ពេលដែលខ្មែរកាន់យកសាសនាព្រាហ្មណ៍ ក៏ធ្វើការបួងសួងដល់ ព្រះព្រហ្ម ព្រះឥសូ ព្រះនារាយណ៍ ព្រះសិវៈ ព្រះអគ្គិ។ល។ ប៉ុន្តែនៅតែមានការគោរពធម្មជាតិ។ ខ្មែរជំនឿលើសាសនាថ្មីនេះ មានភាពស្រុះស្រួលគ្នា មានក្តីទុកចិត្តចំពោះការប្រតិបត្តិតាមគម្ពីរវេទ ប្រណិបតន៍ ព្រះអាទិទេព។ មានជំនឿថាព្រះព្រហ្មជាអ្នកបង្កើតលោក ហើយតែងតាំងវាសនាទុកឲ្យមនុស្ស។ មនុស្សគ្រប់រូបឋិតនៅក្រោមការគ្រប់គ្រងរបស់ព្រហ្ម ក្រៅពីព្រហ្មនៅមានព្រះវិស្ណុជាអាទិទេពគ្រប់គ្រងថែរក្សា លោកឲ្យបានគង់វង្សសុខសាន្ត និងមានរបៀបរៀបរយ។
ឥទ្ធិពលនៃសាសនាព្រាហ្មណ៍មានជំនឿថា សុខទុក្ខ អាក្រក់ល្អ កើតឡើងបានដោយសារទេវតា ទេវៈ អាទិទេពជាអ្នកផ្ដល់ឲ្យ។ ពិសេសជំនឿលើខ្មោចព្រាយបិសាច អារក្ស អ្នកតា បង់បត់ មេមត់ សែន ព្រេន សុំសេចក្តីសុខចម្រើន។ រីឯទំនៀមទម្លាប់ ប្រពៃណីក្នុងសង្គមខ្មែរ មានទំនៀមទម្លាប់ ប្រពៃណីច្រើនបែបច្រើនយ៉ាងណាស់ ដែលមានទំនាក់ទំនងនឹងលទ្ធិវេទ លទ្ធិព្រាហ្មណ៍ សាសនាព្រាហ្មណ៍ដូចជា ពិធីបុណ្យទាន មានរៀបចំស្លាធរបាយសី, ពិធីអាពាហ៍ពិពាហ៍ មានការរើសពេលា ចូលរោង ឬផ្ទឹម, ធ្វើរាន ទេព្តា ក្រុងពាលី, ស្ថាបនកម្ម របៀបសង់ផ្ទះ មានការរើសពេលាដោយរៀបពិធីសែន ថ្វាយទេព្តា, ពិធីបូជាសព មានធ្វើពិធីរំកិលសព ហែលសព បញ្ចុះសពតាម ក្បួនខ្នាត, ពិធីព្យាបាលជំងឺ មានពិធីដុតធូប សំពះដុំថ្ម អង្វករ បនស្រន់ សុំឲ្យជាសះស្បើយ លៀងអារក្ស សុំឲ្យខ្មោចជួយ ឬរៀបចំធ្វើជាពិធី ហៅព្រលឹងអញ្ជាត់ព្រលឹង
ដើមគ្រឹស្តសតវត្ស មុនពួកឥណ្ឌានាំយកវប្បធម៌ និងសាសនាចូលមកសាបព្រោះលើកោះគោកធ្លក អាណាចក្រភ្នំគ្រប់គ្រងដោយ ស្ដេចស្រី មាននាមថា សោមា ឬ លីវយ៉ី ជាបុត្រីរបស់ស្តេចនាគ ប្រជាជន គោកធ្លកគោរពអ្នកតាព្រៃភ្នំ។ល។ មានជំនឿរៀងៗខ្លួន។ ឯសាសនាព្រាហ្មណ៍មានតិចតួចណាស់ ដែលពួកឈ្មួញឥណ្ឌា មកជួញដូរនៅ នគរភ្នំនេះបានរៀបការនឹងស្រ្តីខ្មែរ ទើបសាបព្រោះ សាសនារបស់ខ្លួន នៅលើទឹកដីអាណាចក្រនេះ តែមានតិចណាស់ ព្រោះផ្សេងពីវប្បធម៌របស់ខ្មែរ។
លុះមហាក្សត្រឥណ្ឌាបានឮ តាមពួកឈ្មួញថាអាណាចក្រភ្នំមានក្សត្រីយ៍រូបឆោមស្រស់ ព្រះអង្គក៏យកធ្នូជ័យ និងកងទ័ពតាមជើងទឹកមកច្បាំងនឹងនគរភ្នំ ក្សត្រឥណ្ឌាបានយកជ័យជម្នះបានរៀបអភិសេកនឹងក្សត្រីយ៍ខ្មែរ។ ព្រះអង្គបានប្រកាសតាំងខ្លួនជាស្ដេច ស្រុកខ្មែរ និងរៀបចំប្រទេសតាមរបៀបឥណ្ឌា គឺយកសាសនាព្រាហ្មណ៍មកសាបព្រោះបណ្ដុះលើដីខ្មែរនេះ។
ពេលដែលខ្មែរកាន់យកសាសនាព្រាហ្មណ៍ ក៏ធ្វើការបួងសួងដល់ ព្រះព្រហ្ម ព្រះឥសូ ព្រះនារាយណ៍ ព្រះសិវៈ ព្រះអគ្គិ។ល។ ប៉ុន្តែនៅតែមានការគោរពធម្មជាតិ។ ខ្មែរជំនឿលើសាសនាថ្មីនេះ មានភាពស្រុះស្រួលគ្នា មានក្តីទុកចិត្តចំពោះការប្រតិបត្តិតាមគម្ពីរវេទ ប្រណិបតន៍ ព្រះអាទិទេព។ មានជំនឿថាព្រះព្រហ្មជាអ្នកបង្កើតលោក ហើយតែងតាំងវាសនាទុកឲ្យមនុស្ស។ មនុស្សគ្រប់រូបឋិតនៅក្រោមការគ្រប់គ្រងរបស់ព្រហ្ម ក្រៅពីព្រហ្មនៅមានព្រះវិស្ណុជាអាទិទេពគ្រប់គ្រងថែរក្សា លោកឲ្យបានគង់វង្សសុខសាន្ត និងមានរបៀបរៀបរយ។
ឥទ្ធិពលនៃសាសនាព្រាហ្មណ៍មានជំនឿថា សុខទុក្ខ អាក្រក់ល្អ កើតឡើងបានដោយសារទេវតា ទេវៈ អាទិទេពជាអ្នកផ្ដល់ឲ្យ។ ពិសេសជំនឿលើខ្មោចព្រាយបិសាច អារក្ស អ្នកតា បង់បត់ មេមត់ សែន ព្រេន សុំសេចក្តីសុខចម្រើន។ រីឯទំនៀមទម្លាប់ ប្រពៃណីក្នុងសង្គមខ្មែរ មានទំនៀមទម្លាប់ ប្រពៃណីច្រើនបែបច្រើនយ៉ាងណាស់ ដែលមានទំនាក់ទំនងនឹងលទ្ធិវេទ លទ្ធិព្រាហ្មណ៍ សាសនាព្រាហ្មណ៍ដូចជា ពិធីបុណ្យទាន មានរៀបចំស្លាធរបាយសី, ពិធីអាពាហ៍ពិពាហ៍ មានការរើសពេលា ចូលរោង ឬផ្ទឹម, ធ្វើរាន ទេព្តា ក្រុងពាលី, ស្ថាបនកម្ម របៀបសង់ផ្ទះ មានការរើសពេលាដោយរៀបពិធីសែន ថ្វាយទេព្តា, ពិធីបូជាសព មានធ្វើពិធីរំកិលសព ហែលសព បញ្ចុះសពតាម ក្បួនខ្នាត, ពិធីព្យាបាលជំងឺ មានពិធីដុតធូប សំពះដុំថ្ម អង្វករ បនស្រន់ សុំឲ្យជាសះស្បើយ លៀងអារក្ស សុំឲ្យខ្មោចជួយ ឬរៀបចំធ្វើជាពិធី ហៅព្រលឹងអញ្ជាត់ព្រលឹង
No comments:
Post a Comment