Wednesday, February 24, 2021

យន្តហោះ កម្ពុជា ធ្លាក់ ខួចខាត ឆ្នាំ ១៩៧០-១៩៧៥

សម្តេច​ពិជ័យ​សេនា ទៀ បាញ់ បញ្ជា​ឲ្យ​មន្ត្រី​ជំនាញ​ចុះទៅ​ពិនិត្យមើល​បំណែក​យន្តហោះ​ដែល​ធ្លាក់​នៅលើ​ខ្នងភ្នំ​ឱ​រ៉ា​ល់​ ដោយ​:​មុនី​រ័ត្ន​/​ភ្នំពេញៈ សម្តេច​ពិជ័យ​សេនា ទៀ បាញ់ ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងការពារជាតិ បាន​បញ្ជា​ឲ្យ​ខាង​ជំនាញ​ពាក់ព័ន្ធ​ចុះទៅពិនិត្យ​សិក្សា​មើល​បំណែក​យន្តហោះ​ដ៏​ធំ​មួយគ្រឿង ដែល​ស្ថិតនៅ​ក្នុងព្រៃ​នៃ​ភ្នំ​ឱ​រ៉ា​ល់ ខេត្តកំពង់ស្ពឺ ដើម្បី​ឲ្យ​ដឹង​ការពិត​ថា តើ​យន្តហោះ​នោះ​ធ្លាក់​នៅក្នុង​សម័យ​ណា​?​ការបញ្ជា​ឲ្យ​ខាង​ជំនាញ​ចុះទៅ​ពិនិត្យមើល​យន្តហោះ ដែល​ធ្លាក់​នៅក្នុង​ព្រៃ​ជា​យូរ​ឆ្នាំ​មកហើយ​នេះ គឺ​បន្ទាប់ពី​ព្រះសង្ឃ​មួយក្រុម​បាន​និមន្ត​ចូលទៅក្នុង​ព្រៃ​នៃ​ភ្នំ​ឱ​រ៉ា​ល់ ហើយ​ក៏បាន​ប្រទះឃើញ​បំណែក​យន្ត​នោះ​។​

​សម្តេច​ពិជ័យ​សេនា ទៀ បាញ់ បាន​មានប្រសាសន៍ប្រាប់​រស្មី​កម្ពុជា​នៅ​យប់​ថ្ងៃទី​២៤ ខែកុម្ភៈ នេះ​ថា សម្តេច​បាន​ឲ្យ​ខាង​ជំនាញ​ពាក់ព័ន្ធ​ចុះទៅពិនិត្យ​សិក្សា​មើល​ដោយផ្ទាល់​នៅ​កន្លែង​យន្តហោះ​ដែល​ធ្លាក់​នៅក្នុង​ព្រៃ​នោះ​។ ដោយ​សម្តេច​បានបញ្ជាក់​ថា “​ខ្ញុំ​កំពុងតែ​ចាត់ការ​ហើយ ព័​ត៍​មាន​នេះ គឺជា​ព័​ត៍​មាន​មួយ​យើង​ចាំបាច់​ណាស់ គឺ​ត្រូវតែទៅ​មើល​ផ្ទាល់ ទៅ​សិក្សា​មើល ព្រោះនេះ​វា​ជា​ស្នាក​ស្នាម​មួយ​ដ៏​សំខាន់​ណាស់ ហើយ​យើង​អាច​រកឃើញ​រឿងរ៉ាវ​ដ៏​ច្រើន​ទៀត​”​។​

បើតាម​ព្រះសង្ឃ​ដែល​បានឃើញ​យន្តហោះ​បាន​មាន​ដីកា​ថា “​នេះ​ជា​យន្តហោះ​ធ្លាក់​ឡើង​បែកខ្ទេច​តែម្តង នៅ​ខ្នងភ្នំ​ឱ​រ៉ា​ល់ពី​ខាងលិច​ឆៀង​ខាងត្បូង​។ ធំ​មែនទែន ប្រហែលជា​ធ្លាក់​យូរ​ឆ្នាំ​ហើយ មិនដឹង​ជា​ធ្លាក់​នៅ​ឆ្នាំ​ណា​ទេ​…”៕​សរន​

ប្រភេទយន្តហោះធ្លាក់ រងការខូចខាត  ឆ្នាំ ១៩៧០ គ្មាន
ប្រភេទយន្តហោះធ្លាក់ រងការខូចខាត  ឆ្នាំ ១៩៧១ រួមមាន
  1. 14-FEB-1971 Douglas C-47B (DC-3) N55L Continental Air Services Phnom Penh A1
  2. 22-AUG-1971 Douglas DC-3A-375 B-304 Air Vietnam 0 Kampot Airpo... U1
  3. 13-NOV-1971 U-1A Otter (DHC-3) 0-53313 Khmer Air Force within Cambodia U1
ប្រភេទយន្តហោះធ្លាក់ រងការខូចខាត  ឆ្នាំ ១៩៧២ រួមមាន
  1. 08-JAN-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-53279 Khmer Air Force within Cambodia A1
  2. 26-JAN-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-81717 Khmer Air Force near Phnom Penh-P... A1
  3. 15-MAR-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-52978 Khmer Air Force within Cambodia A1
  4. 21-MAR-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-92209 Khmer Air Force 0 Phnom Penh-P... C1
  5. 21-MAR-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-53277 Khmer Air Force 0 Phnom Penh-P... C1
  6. 21-MAR-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-53311 Khmer Air Force 0 Phnom Penh-P... C1
  7. 05-MAY-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-81707 Khmer Air Force 0 Phnom Penh-P... C1
  8. 13-MAY-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-92227 Khmer Air Force within Cambodia U1
  9. 13-MAY-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-81718 Khmer Air Force unknown U1
  10. 07-JUL-1972 Douglas DC-3 XW-PHW Cambodia Air Commercial 0 Kompong Som ... A1
  11. 02-OCT-1972 Douglas C-47A (DC-3) XW-TDA Cambodia Air Commercial 9 Kampot Airpo... C1
ប្រភេទយន្តហោះធ្លាក់ រងការខូចខាត  ឆ្នាំ ១៩៧៣ រួមមាន
  1. 16-MAR-1973 U-1A Otter (DHC-3) 0-53323 Khmer Air Force 0 Phnom Penh-P... A1
  2. 04-MAY-1973 Douglas DC-3 Air Cambodge 3 Kampot Airpo... C1
  3. 19-MAY-1973 Douglas C-47A (DC-3) XW-TDM Air Union 11 near Svay Rieng A... C1
  4. 10-JUN-1973 Convair CV-440 N999JZ Air Cambodge 0 Phnom Penh-P... O1
  5. 02-JUL-1973 U-1A Otter (DHC-3) 0-53327 Khmer Air Force 0 unknown A1
  6. 12-SEP-1973 Douglas DC-3 XW-PKD Lane Xang Airlines 0 Kampot Airpo... A1
  7. 15-OCT-1973 Douglas C-47 (DC-3) Royal Cambodian Air Force 0 Pnom Penh-Po... C1
  8. 03-DEC-1973 Douglas DC-3 XW-PHV Air Union 0 near Phnom Penh A... A1
  9. 15-DEC-1973 Curtiss C-46 XW-PKK Air Union 0 Phnom Penh A... A1
ប្រភេទយន្តហោះធ្លាក់ រងការខូចខាត  ឆ្នាំ ១៩៧៤ រួមមាន
  1. 25-FEB-1974 Fairchild C-123K Provider 56-4377 Khmer Air Force 14 near Phnom Penh  A1 ភ្នំពេញ
  2. 28-MAY-1974Douglas DC-3XW-TFNAir Union0Kompong Cham... A1 (ខេត្តកំពង់ចាម)
  3. 20-APR-1974 Douglas C-47A (DC-3) XW-TFL Air Union 0+ 6 Svay Rieng A...  A1 ស្វាយរៀង
  4. 27-JUN-1974 Boeing S.307B-1 Stratoliner XW-TFR Cambodia Air Commercial 19 near Battambang A...  A1 បាត់ដំបង
  5. 03-JUL-1974Douglas DC-3XW-PKTLane Xang AirlinesKompong Som ... U1 កំពង់សោម
  6. 15-JUL-1974 Douglas C-54A (DC-4) B-1811 China Airlines, lst Air Cambodge Battambang A...  U1 ខេត្តបាត់ដំបង
  7. 26-AUG-1974 Curtiss C-46F N9760Z Tri-9 Corp. 0 Phnom Penh A...  O1 ភ្នំពេញ
  8. 08-OCT-1974 Douglas DC-3 XW-PKX Khmer Airlines 0 Krakor Airpo...  A1 ក្រគរ ពោធិសាត់
  9. 11-OCT-1974 Fairchild C-123K Provider 690 Khmer Air Force 2 Svay Rieng p...  C1 ស្វាយរៀង
  10. 15-DEC-1974 Douglas C-50-DO (DC-3) XW-TFI Khemara Air Takeo  A1 តាកែវ
  11. 25-DEC-1974Curtiss C-46A XW-PKJ Lane Xang Airlines, op.for Cambodian International2BannakA1 បំណក់ ក្រគរ ពោធិសាត់
  12. ??-???-1974 Convair CV-340-49 N18837 Tri-9 Corp. Phnom Penh-P...  U1 ភ្នំពេញ
ដែលយន្តហោះនេះមានពត៍មានដូចតទៅ៖ CRASH OF A CURTISS C-46A-10-CU COMMANDO NEAR BANNAK: 11 KILLED
  1. Date & Time: Dec 25, 1974
  2. Type of aircraft: Curtiss C-46 Commando
  3. Operator: Lane Xang Airlines
  4. Registration:XW-PKJ
  5. Flight Phase: Flight
  6. Flight Type: Scheduled Revenue Flight
  7. Survivors: No
  8. Site: Plain, Valley
  9. Schedule: Battambang - Phnom Penh
  10. MSN: 26493
  11. YOM: 1943
  12. Location: Bannak Pursat
  13. Country: Cambodia
  14. Region: Asia
  15. Crew on board: 3
  16. Crew fatalities: 3
  17. Pax on board: 8
  18. Pax fatalities: 8
  19. Other fatalities: 0
  20. Total fatalities: 11
  21. Circumstances:
  22. En route from Battambang to Phnom Penh, the airplane crashed in unknown circumstances in an isolated area. SAR operations were abandoned after few days as no trace of the aircraft nor the 11 occupants was found. The wreckage was eventually located by walkers few years later in the region of Bannak.

ប្រភេទយន្តហោះធ្លាក់ រងការខូចខាត  ឆ្នាំ ១៩៧៥ រួមមាន
  1. 19-JAN-1975 Douglas C-47B (DC-3) XU-HAK Khmer Hansa Airlines 0 PhnomPenh-P... O1
  2. 19-JAN-1975 Douglas DC-3A-343B XU-KAL Khmer Hansa Airlines 0 Phnom Penh-P... O1
  3. 19-JAN-1975 Douglas DC-3C N86AC South East Asia Air Transport 0 Phnom Penh-P... O1
  4. 2-FEB-1975 Douglas C-47A (DC-3) XU-GAJ Khmer Hansa Airlines 0 Phnom Penh-P... O1
  5. 10-MAR-1975 Douglas C-47A (DC-3) XU-DAG Khmer Hansa Airlines 0 Phnom Penh A... C1
  6. 26-MAR-1975 Douglas C-47A (DC-3) B-1553 China Airlines Kompong Som ... A1
  7. ??-MAR-1975 Vickers 806 Viscount XW-TDN Royal Air Lao 4 Phnom Penh-P... A1
  8. 10-APR-1975 Douglas C-54A (DC-4) XW-PKH Royal Air Lao 0 Phnom Penh-P... O1
  9. 11-APR-1975 Douglas DC-3 XW-PKT ? Sorya Airlines 3 near Phnom Penh-P... C1
  10. ??-APR-1975 Douglas DC-3C N88750 Cambodian Air Service Phnom Penh-P... U1
  11. ??-???-1975 BN-2A-6 Islander XU-BAE Khmer Airlines Phnom Penh-P... C1

ទីបំផុតដឹងពីពីប្រវត្តិ នៃការធា្លក់យន្តហោះលើកំពូលភ្នំឱរ៉ាល់ហើយ...បើយោងតាមគណនីហ្វេសប៊ុកមួយដែលមានឈ្មោះថា "បាយ័នយូនីគ-Bayon Unique Photography & Adventure" បានបង្ហោះសារនៅលើបណ្តាញសង្គ​​មហ្វេសប៊ុកពាក់ព័​ន្ធទៅនឹងការធ្លាក់យន្តហោះ នៅលើភ្នំឱរ៉ាល់ ។ វាជារឿងមួយដែលមិនគួរឲ្យនឹកស្មានដល់ បន្ទាប់ពីរកឃើញពីមូលនៃការធ្លាក់យន្តហោះនោះ។

ម្ចាស់គណ​នីហ្វេសប៊ុកខាងលើបានរៀបរាប់ថា ""ទីបំផុតយើងបានដឹងពីប្រវត្តិនៃយន្តហោះដែលធ្លាក់លើកំពូលភ្នំឱរ៉ាល់នេះហើយបន្ទាប់ពីឡើងទៅលើកទី៥"។

ខ្ញុំបានឃើញឡូហ្គូនៅលើកន្ទុយយន្តហោះជាមួយនឹងអក្សរឡាតាំង CAI(Cambodia Airlines International) និងអក្សរកូដយន្តហោះ XW-PKJ ហើយក៍សាកស្រាវជ្រាវលើGoogleមើល។ យន្តហោះនេះបានធ្លាក់នៅថ្ងៃទី ២៥ ខែធ្នូរ ឆ្នាំ១៩៧៤(ចំថ្ងៃបុណ្យគ្រីស្តម៉ាស)អំឡុងពេលកំពុងហោះហើរពីព្រលានយន្តហោះខេត្តបាត់ដំបង Battambang Airport (BBM/VDBG)ទៅកាន់ព្រលានយន្តហោះពោចិនតុងក្រុងភ្នំពេញ Phnom Penh-Pochentong Airport (PNH/VDPP) ដែលបណ្តាលឱ្យមានមនុស្សស្លាប់សរុបចំនួន ១១នាក់ (អ្នកដំណើរ ៨នាក់ ភីឡុត ២នាក់ និង អ្នកបំរើការលើយន្តហោះ១ នាក់)។ មូលហេតុនៃការធ្លាក់មិនត្រូវបានដឹងប្រាកដឡើយ។ បើតាមការសន្និដ្ថាន វាអាចធ្លាក់ដោយការហោះបុកកំពូលភ្នំ (អព្ទ័ខ្លាំងមើលមិនឃើញ) ឬ ត្រូវបានគេបាញ់ទម្លាក់ (ចុងឆ្នាំ១៩៧៤គឺជាឆ្នាំប្រទាញ់ប្រទង់រវាងរបបលោក លន់ ណុល និង ប៉ុល ពត)។
✈️ប្រវត្តបន្ថែម៖

យន្តហោះនេះត្រូវបានផលិតឡើងនៅឆ្នាំ១៩៤៣។ មកទល់ពេលនេះវាមានអាយុ ៧៧ ឆ្នាំហើយ។វាជាប្រភេទយន្តហោះដឹកអ្នកដំណើរដែលមានឈ្មោះថា Curtiss C-46 Commando ដែលមានសមត្ថភាពផ្ទុកអ្នកដំណើរនិងភីឡុតបាន ៦២ អ្នក។ក្នុងអំឡុងសង្រ្គាមលោកលើកទី២ វាត្រូវបានប្រទេសអាមេរិកយកទៅប្រើប្រាស់ក្នុងកងទ័ពអាកាស និង កងទ័ពជើងទឹកផងដែរ។បន្ទាប់ពីសង្រ្គាបលោកលើកទី២បានបញ្ចប់ គេក៍យកវាមកប្រើប្រាស់សម្រាប់ដឹកអ្នកដំណើរវិញ ហើយ១ ចំនួនតូចក៍ត្រូវបានលក់ចេញទៅឱ្យប្រទេសផ្សេងៗជុំវិញពិភពលោក ដែលក្នុងនោះមានប្រទេសនៅតំបន់អាសីុផងដែរ។ យន្តហោះនេះត្រូវបានក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អន្តរជាតិ កម្ពុជា ជួលតពីក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ Lane Xang Airlines (ប្រទេសឡាវ)។

នេះគ្រាន់តែជាព័តរមានតិចតួចដែលខ្ញុំបានដឹងតាមការស្រាវជ្រាវលើGoogle តែប៉ុន្នោះ។ បើបងប្អូនដឹងពត័រមានបន្ថែមសូមជួយខមមិនប្រាប់ផង! សូមអគុណទុកមុន🙏🙏🙏
  • January 27 - Paris peace accords signed.
  • February 9 - US resumes bombing campaign in Cambodia.
  • 257,000 tons of bombs dropped during next six months.
  • U.S. Congress orders a halt to Cambodian bombing.
  • 540,000 tons of bombs dropped in Cambodia during entire campaign.
  • Bombing campaign increases membership in CPK.
  • May 20 - CPK institutes new peasant collectivization campaign.
  • Summer - Khmer force of 20,000 - 25,000 moves against Phnom Penh.
  • August - Bombing campaign ends.
  • August 12 - Cambodian government forces abandon road junction at Skoun.1974
  • ១៩៧៤: ការធ្លាក់ឧដុង្គ នៅដើមឆ្នាំ១៩៧៤ ក្រុមប្រឹក្សានយោបាយត្រូវបានបញ្ឈប់សកម្មភាព ហើយលន់-ណុលក៏គ្រប់គ្រងតែម្នាក់ឯងម្ដងទៀត ។ ស្ថានភាពយោធា នៅក្នុងខណៈពេលនោះ កំពុងតែកាន់តែយ៉ាប់យ៉ឺនថែមទៀត ។ កងកម្លាំងកុម្មុយនិស្តមកនៅពីចម្ងាយដែលកំពុងបកក្រោយពីភ្នំពេញ ហើយបានកាន់កាប់អតីតរាជធានីឧដុង្គនៅខែមីនា: ពួកគេបានជម្លៀសប្រជាជន ដោយបាញ់មន្ត្រីរដ្ឋការរដ្ឋាភិបាល និងពួកគ្រូបង្រៀន ហើយបានកម្ទេច រឺក៏ដុតទីប្រជុំជនជាច្រើន ។ មានការប្រសើរឡើងមួយរយៈខ្លីដែលឆ្នាំនោះបានរីកចម្រើនដែរ យ៉ាងណាៗ ពេលដែលកងទ័ពជាតិខ្មែរបានយកឧដុង្គត្រឡប់មកវិញបាន និងអាចយកមកវិញនូវផ្លូវផ្គត់ផ្គង់ស្បៀងតាមរយៈបឹងទន្លេសាប ។
  • នៅល្ងាចថ្ងៃទី ៤ មិថុនា ១៩៧៤ សម័យសាធារណៈរដ្ឋកម្ពុជា ឬសម័យ លន់ នល់ លោករដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំជាតិ កែវ សង់គីម អាយុ ៤៤ឆ្នាំ និងទីប្រឹក្សាផ្ទាល់របស់លោក គឺលោក ថាច់ ជា អាយុ ៤៥ឆ្នាំ ត្រូវបានសម្លាប់ដោយ ឃាតករ ( សិស្សសាលា ?) នៅក្នុងអគារជាន់ទី ពីរនៃបរិវេណវិទ្យាល័យនេះ ក្រោយពីការព័ទ្ធចាប់ខ្លួនដោយនិសិត្ស នៅថ្ងៃទី ៣ មិថុនា ១៩៧៤ ពីក្រសួងអប់រំជាតិរួចយកមកឃុំទុក នៅក្នុងវិទ្យាល័យ ក្នុងគោលបំណងទាមទារ អោយដោះលែង សាស្រ្តាចារ្យ ៤រូប និង និសិត្ស ១៥រូប ផ្សេងទៀត ដែលត្រូវបានអាជ្ញាធរឃាត់ខ្លួន ។
  • ក្រោយព្រឹត្តិការណ៍ ៤ មិថុនា ១៩៧៤ អ្នកភ្នំពេញ ភាគច្រើនបាននាំគ្នាហៅវិទ្យាល័យនេះថា " វិទ្យាល័យថាច់ ជា កែវសង់គីម 

  • Sunday, March 3 - City of Oudong attacked.
  • When Oudong falls after three-week siege, several thousand massacred.
  • June - Oudong recaptured by government forces.
  • September - October - Central Committee meeting at Meakk.
  • CPK decides that Phnom Penh and other towns will be evacuated, once captured.
  • 1974   Jan 9, Cambodian Government troops opened a drive to avert insurgent attack on Phnom Penh.  (HN, 1/9/98)
  • 1974  Ta Mok (1926-2006), a Khmer Rouge senior advisor, cleansed Cambodia’s old royal city of Oudong of its 30,000 residents and burned it to the ground. (Econ, 8/5/06, p.77)
  • 1974 onwards: Kirk ***(1975: 221-227), using refugees’ interviews, underlines a change in the organisation of the liberated zones towards a more systematic use of killings. People were targeted and killed because of the incapacity to follow up orders, translated as refusal to obey and betrayal, or because they eventually tried to speak up, again translated as betrayal. Only the “culprit” could be killed, or her whole family.
  • Late 1973 - mid-1974: At the end of 1973, according to Tea Banh, “in Region 37 [in the Southwest zone] they [the Khmer Rouge] were killing people on a large scale.” Region 11 accepted refugees from region 37, which led the rulers of Region 37 to fear “that Koh Kong had joined hands with the enemy,” and inform the Centre [of the CPK]. The deputy secretary of Region 11 disappeared in January 1974, while summoned by the Central Committee. Three weeks later, the whole provincial committee (7 people and their 10 bodyguards) was summoned similarly and disappeared. Centre troops moved in the region and tried to kill Region 11 troops and cadres, who rebelled. Common people were killed by the centre troops, fighting between centre troops and rebels ensued. “Centre forces took over the countryside, executed local officials, evacuated villages and transferred population out of Koh Kong.” In April 1974, 600 people were killed according to Sae Phuthang, “all cadres of the Thai minority group and their wives and children.” According to Tan Hao, “The Khmer Rouge began killing people; those who did anything wrong were taken away and shot. In 1974 they recruited every youth of sixteen years old or more into the army. If you did not go they asked you why you didn’t love your country and fight for it. Some who didn’t go were killed. They were hard.” The last cadres of Region 11 committee were killed in May 1974. A company of female troops and a contingent of female medics were “marched to Prey Nup in Kampot province, where they were massacred.” An entire village was asked to leave their home, then tied up together and shot. 500 people were killed by one hundred troops. Around mid-1974, many people were killed, while trying to run away ***(Kiernan, 1996: 68-78).
  • 1974 (March): When the FAPLNK overran Oudong, “20.000 people were led off the countryside,” the “class enemies” killed and the others put to work” ***(Chandler, 1992: 231; Kiernan, 1985: 384-385; Kirk, 1975: 216). Kirk ***(1975: 216) specifies that 200 schoolteachers and government officials were then killed.
  • 1974 (?): The FAPLNK “brutally murdered sixty people, including women and children, in a small village called Sar Sarsdam, in Siem Reap Province. A similar incident was reported at Ang Snuol, a town west of the capital.” *(Library of Congress Country Studies)
អ្នក​ឡើង​កំពូល​ភ្នំ​ឱរ៉ាល់​ភាគ​ច្រើន ច្បាស់​ជា​បាន​ពើបប្រទះនឹង​ទីតាំង​នៃ​បំណែក​ធ្លាក់យន្ត​ហោះ ច្រើន​កន្លែងផ្សេងៗគ្នា ប៉ុន្តែ​ពុំ​ទាន់​មាន​ឯកសារ​ ឬ​ប្រភព​ផ្លូវការណាមួយ បញ្ជាក់​ឲ្យ​បាន​អស់សេចក្ដី ពី​ប្រវត្តិនៃ​សាកសពយន្ត​ហោះ​ទាំង​អស់នោះ​នៅ​ឡើយទេ។ តែ​យើង​អាច​ដឹង​សាវត្តា បាន​ខ្លះៗពី​ឯកសារ​លើ​អិនធើណេត និង​ប្រជា​សហគមន៍ ​ជុំវិញ​រឿង​រ៉ាវ​ដ៏​អាថ៌កំបាំង​ទាំងអស់​នេះ។​តាម​ការ​ឲ្យ​ដឹង​ពី​ប្រជាសហគមន៍ការពារធម្មជាតិសាមគ្គី ស្រុកឳរ៉ាល់ បាន​ប្រាប់​ថា សព្វ​ថ្ងៃ​នៅ​លើ​កំពូល​ភ្នំឱរ៉ាល់ មាន​ទីតាំង​បំណែកយន្ត​ហោះចំនួន​៧ កន្លែង ដែល​កូនខ្មែរ​ភាគ​តិច​ណាស់​បាន​ដឹង​ពីរឿង​រ៉ាវទាំងអស់នេះ។

បំណែកកន្ទុយយន្តហោះមួយកន្លែង​មានអក្សរកាត់ច្បាស់ៗ ដាក់ថា CAI (Cambodia Airlines International) និងអក្សរកូដយន្តហោះ XW-PKJ ។យន្តហោះនេះបានធ្លាក់នៅថ្ងៃទី ២៥ ខែធ្នូ ឆ្នាំ១៩៧៤ (ចំថ្ងៃបុណ្យគ្រីស្តម៉ាស)អំឡុងពេលកំពុងហោះហើរពីព្រលានយន្តហោះខេត្តបាត់ដំបង Battambang Airport (BBM/VDBG) ទៅកាន់ព្រលានយន្តហោះពោធិ៍ចិនតុងក្រុងភ្នំពេញ Phnom Penh-Pochentong Airport (PNH/VDPP) ។  ក្នុង​ហេតុការណ៍​ធ្លាក់យន្ត​ហោះនេះ ត្រូវ​បាន​គេ​អះអាង​ថា បណ្តាលឱ្យមានមនុស្សស្លាប់សរុបចំនួន ១១នាក់ (អ្នកដំណើរ ៨នាក់ ភីឡុត ២នាក់ និង អ្នកបំរើការលើយន្តហោះ១ នាក់)។

ប៉ុន្តែ​មូលហេតុនៃការធ្លាក់មិនត្រូវបានដឹងប្រាកដឡើយ។តែ​បើតាមការសន្និដ្ឋាន វាអាចធ្លាក់ដោយការហោះបុកកំពូលភ្នំ (អព្ទ័ខ្លាំងមើលមិនឃើញ) ឬ ត្រូវបានគេបាញ់ទម្លាក់ ព្រោះ​នៅ​ចុងឆ្នាំ១៩៧៤គឺជាសម័យប្រទាញប្រទង់គ្នា រវាងរបប លន់ ណុល និង ប៉ុល ពត។ ដោយ​ឡែក​បំណែក​យន្ត​ហោះ​មួយកន្លែង​ផ្សេងទៀត ជា​ប្រភេទ​យន្ត​ហោះ​ដែល​ផលិតឡើងនៅ ឆ្នាំ១៩៤៣ បើ​គិត​មកទល់ពេលនេះវាមានអាយុ ៧៧ ឆ្នាំហើយ។វាជាប្រភេទយន្តហោះដឹកអ្នកដំណើរដែលមានឈ្មោះថា Curtiss C-46 Commando ដែលមានសមត្ថភាពផ្ទុកអ្នកដំណើរនិងភីឡុតបាន ៦២ អ្នក។

ក្នុងអំឡុងសង្រ្គាមលោកលើកទី២ វាត្រូវបានសហរដ្ឋអាមេរិកយកទៅប្រើប្រាស់ក្នុងកងទ័ពអាកាស និង កងទ័ពជើងទឹកផងដែរ។បន្ទាប់ ពីសង្រ្គាបលោកលើកទី២បានបញ្ចប់ គេក៏យកវាមកប្រើប្រាស់សម្រាប់ដឹកអ្នកដំណើរវិញ ហើយមួួចំនួនតូចក៏ត្រូវបានលក់ចេញទៅឲ្យ​ប្រទេសនានាជុំវិញពិភពលោក ក្នុងនោះក៏​មានប្រទេសក្នុង​តំបន់អាស៊ីផងដែរ។យន្តហោះនេះត្រូវបានក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អន្តរជាតិកម្ពុជា ជួលបន្ត​ពីក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ Lane Xang Airlines  ​របស់ប្រទេសឡាវ៕

Krorm Torng - ក្រោមតង់ 19 February 2020 · យន្តហោះមួយដែលមានឈ្មោះថា អាកាសចរណ៍ជាតិកម្ពុជា ត្រូវបានធ្លាក់នៅលើភ្នំឱរ៉ាល់ គឺជាសោកនាដកម្មមួយដ៏គួរអោយរន្ធត់នៅកម្ពុជា កាលពីឆ្នាំ១៩៧៤ ដែលក្នុងនោះមានអ្នកដំណើរ១៩នាក់និងអាកាសយានិក២ សរុប២១នាក់ ត្រូវបានបាត់បង់ជីវិត។ ........................................ Contact Below: Tel: (855) 10/12 848 013 Email: krormtorng61@gmail.com #KrormTorng, #KTteambuilding , #KTtrainingcenter , #KT, #Team, #TeamSpirit , #ក្រោមតង់, #Charity, #Community, #Communitywork, #Forest,
See less
កម្ពុជាធ្លាប់មានប្រវត្តិធ្លាក់យន្តហោះ ៤២ ដង
Viewing 1 - 10 of 42
42

Total of crashes

184

Total of fatalities

Sep 3, 1997
Worst crash (65 fatalities)
ImageDate OperatorA/C TypeLocationFatalitiesRegistration
Nov 1, 1945Douglas C-47 Skytrain (DC-3)Phnom Penh, Phnom Penh0
KN248
+
Feb 13, 1953De Havilland DH.89 Dragon RapideSiem Reap, Siem Reap0
F-BGPM
+
Oct 24, 1964Fairchild C-123 ProviderPhumi Dak Dam, Mondulkiri8
55-4549
+
May 29, 1966Pilatus PC-6 (Porter & Turbo Porter)Long Tieng, Xieng Khouang Province1
XW-PCQ
+
Dec 7, 1967Lao Cathay AirwaysDouglas DC-3Muong Soui, Xieng Khouang Province10
XW-PFM
+
Feb 12, 1969De Havilland DHC-3 OtterCambodia, All Cambodia0
55-3271
+
Feb 14, 1971Douglas C-47 Skytrain (DC-3)Phnom Penh-Pochentong, Phnom Penh2
N55L
+
Dec 21, 1971Lao AirlinesDouglas DC-3Ban Boum, Champasak Province2
XW-TFC
+
Jan 26, 1972De Havilland DHC-3 OtterPhnom Penh-Pochentong, Phnom Penh0
0-81717
+
Jul 7, 1972Cambodia Air CommercialDouglas DC-3Kompong Som, Kampong Thom0
XW-PHW
+
42

Total of crashes

184

Total of fatalities

Sep 3, 1997
Worst crash (65 fatalities)
ImageDate OperatorA/C TypeLocationFatalitiesRegistration
Oct 2, 1972Cambodia Air CommercialDouglas C-47 Skytrain (DC-3)Kampot, Kampot9
XW-TDA
+
Mar 16, 1973De Havilland DHC-3 OtterPhnom Penh-Pochentong, Phnom Penh0
0-53323
+
May 4, 1973Khmer AirlinesDouglas DC-3Kampot, Kampot3-+
May 19, 1973Cambodia Air CommercialDouglas C-47 Skytrain (DC-3)Svay Rieng, Svay Rieng11
XW-TDM
+
Jul 2, 1973De Havilland DHC-3 OtterPhnom Penh-Pochentong, Phnom Penh0
0-53327
+
Sep 12, 1973Lane Xang AirlinesDouglas DC-3Kampot, Kampot0
XW-PKD
+
Nov 6, 1973Douglas C-47 Skytrain (DC-3)Battambang, Battambang0
43-48805
+
Dec 3, 1973Air Union LaosDouglas DC-3Phnom Penh-Pochentong, Phnom Penh0
XW-PHV
+
Dec 15, 1973Air Union LaosCurtiss C-46 CommandoPhnom Penh-Pochentong, Phnom Penh0
XW-PKK
+
Jan 18, 1974Douglas C-47 Skytrain (DC-3)Kampong Chhnang, Kampong Chhnang0
44-76548
+
42

Total of crashes

184

Total of fatalities

Sep 3, 1997
Worst crash (65 fatalities)
ImageDate OperatorA/C TypeLocationFatalitiesRegistration
Jan 31, 1974Douglas C-47 Skytrain (DC-3)Cambodia, All Cambodia0
576
+
Jan 31, 1974Douglas C-47 Skytrain (DC-3)Siem Reap, Siem Reap0
44-76765
+
Feb 23, 1974Fairchild C-123 ProviderKampong Thom, Kampong Thom0
64377
+
Apr 20, 1974Air Union LaosDouglas C-47 Skytrain (DC-3)Svay Rieng, Svay Rieng6
XW-TFL
+
May 28, 1974Air Union LaosDouglas DC-3Kompong Som, Kampong Thom0
XW-TFN
+
Jun 27, 1974Cambodia Air CommercialBoeing 307 StratolinerBattambang, Battambang19
XW-TFR
+
Jul 15, 1974Douglas C-54 SkymasterBattambang, Battambang0
B-1811
+
Oct 8, 1974Khmer AirlinesDouglas DC-3Krakor, Pursat0
XW-PKX
+
Dec 15, 1974Khemara AirDouglas DC-3Takéo, Takéo0
XW-TFI
+
Dec 25, 1974Lane Xang AirlinesCurtiss C-46 CommandoBannak, Pursat11
XW-PKJ
+
42

Total of crashes

184

Total of fatalities

Sep 3, 1997
Worst crash (65 fatalities)
ImageDate OperatorA/C TypeLocationFatalitiesRegistration
Mar 13, 1975Curtiss C-46 CommandoLaos, All Laos0
XW-PMF
+
Mar 15, 1975Vickers ViscountPhnom Penh-Pochentong, Phnom Penh4
XW-TDN
+
Mar 26, 1975Douglas C-47 Skytrain (DC-3)Kompong Som, Kampong Thom0
B-1553
+
Apr 11, 1975Douglas DC-3Phnom Penh-Pochentong, Phnom Penh3
XW-PKT
+
Apr 17, 1975Helio H-550A StallionTrat, Trat (ตราด)4
21332
+
Feb 25, 1996Kampuchea AirlinesAntonov AN-24Banlung, Ratanakiri0
XU-314
+
Apr 30, 1996Britten-Norman IslanderPreah Vihear, Preah Vihear2
XU-MLB
+
Apr 30, 1997Cessna 208A CaravanKampong Chhnang, Kampong Chhnang2
N9825F
+
Sep 3, 1997Tupolev TU-134Phnom Penh-Pochentong, Phnom Penh65
VN-A120
+
Nov 21, 2005Xian Yunsunji Y-7-100Ratanakiri, Ratanakiri0
XU-072
+
Viewing 41 - 42 of 42
42

Total of crashes

184

Total of fatalities

Sep 3, 1997
Worst crash (65 fatalities)
ImageDate OperatorA/C TypeLocationFatalitiesRegistration
Jun 25, 2007Antonov AN-24Sihanoukville, Kampong Thom22
XU-U4A
+
Oct 17, 2007Antonov AN-12Phnom Penh, Phnom Penh0
XU-365
+
បញ្ចប់

No comments:

Post a Comment