សម្តេចពិជ័យសេនា ទៀ បាញ់ បញ្ជាឲ្យមន្ត្រីជំនាញចុះទៅពិនិត្យមើលបំណែកយន្តហោះដែលធ្លាក់នៅលើខ្នងភ្នំឱរ៉ាល់ ដោយ:មុនីរ័ត្ន/ភ្នំពេញៈ សម្តេចពិជ័យសេនា ទៀ បាញ់ ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងការពារជាតិ បានបញ្ជាឲ្យខាងជំនាញពាក់ព័ន្ធចុះទៅពិនិត្យសិក្សាមើលបំណែកយន្តហោះដ៏ធំមួយគ្រឿង ដែលស្ថិតនៅក្នុងព្រៃនៃភ្នំឱរ៉ាល់ ខេត្តកំពង់ស្ពឺ ដើម្បីឲ្យដឹងការពិតថា តើយន្តហោះនោះធ្លាក់នៅក្នុងសម័យណា?ការបញ្ជាឲ្យខាងជំនាញចុះទៅពិនិត្យមើលយន្តហោះ ដែលធ្លាក់នៅក្នុងព្រៃជាយូរឆ្នាំមកហើយនេះ គឺបន្ទាប់ពីព្រះសង្ឃមួយក្រុមបាននិមន្តចូលទៅក្នុងព្រៃនៃភ្នំឱរ៉ាល់ ហើយក៏បានប្រទះឃើញបំណែកយន្តនោះ។
សម្តេចពិជ័យសេនា ទៀ បាញ់ បានមានប្រសាសន៍ប្រាប់រស្មីកម្ពុជានៅយប់ថ្ងៃទី២៤ ខែកុម្ភៈ នេះថា សម្តេចបានឲ្យខាងជំនាញពាក់ព័ន្ធចុះទៅពិនិត្យសិក្សាមើលដោយផ្ទាល់នៅកន្លែងយន្តហោះដែលធ្លាក់នៅក្នុងព្រៃនោះ។ ដោយសម្តេចបានបញ្ជាក់ថា “ខ្ញុំកំពុងតែចាត់ការហើយ ព័ត៍មាននេះ គឺជាព័ត៍មានមួយយើងចាំបាច់ណាស់ គឺត្រូវតែទៅមើលផ្ទាល់ ទៅសិក្សាមើល ព្រោះនេះវាជាស្នាកស្នាមមួយដ៏សំខាន់ណាស់ ហើយយើងអាចរកឃើញរឿងរ៉ាវដ៏ច្រើនទៀត”។
បើតាមព្រះសង្ឃដែលបានឃើញយន្តហោះបានមានដីកាថា “នេះជាយន្តហោះធ្លាក់ឡើងបែកខ្ទេចតែម្តង នៅខ្នងភ្នំឱរ៉ាល់ពីខាងលិចឆៀងខាងត្បូង។ ធំមែនទែន ប្រហែលជាធ្លាក់យូរឆ្នាំហើយ មិនដឹងជាធ្លាក់នៅឆ្នាំណាទេ…”៕សរន
ប្រភេទយន្តហោះធ្លាក់ រងការខូចខាត ឆ្នាំ ១៩៧០ គ្មាន
ប្រភេទយន្តហោះធ្លាក់ រងការខូចខាត ឆ្នាំ ១៩៧១ រួមមាន
- 14-FEB-1971 Douglas C-47B (DC-3) N55L Continental Air Services Phnom Penh A1
- 22-AUG-1971 Douglas DC-3A-375 B-304 Air Vietnam 0 Kampot Airpo... U1
- 13-NOV-1971 U-1A Otter (DHC-3) 0-53313 Khmer Air Force within Cambodia U1
ប្រភេទយន្តហោះធ្លាក់ រងការខូចខាត ឆ្នាំ ១៩៧២ រួមមាន
- 08-JAN-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-53279 Khmer Air Force within Cambodia A1
- 26-JAN-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-81717 Khmer Air Force near Phnom Penh-P... A1
- 15-MAR-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-52978 Khmer Air Force within Cambodia A1
- 21-MAR-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-92209 Khmer Air Force 0 Phnom Penh-P... C1
- 21-MAR-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-53277 Khmer Air Force 0 Phnom Penh-P... C1
- 21-MAR-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-53311 Khmer Air Force 0 Phnom Penh-P... C1
- 05-MAY-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-81707 Khmer Air Force 0 Phnom Penh-P... C1
- 13-MAY-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-92227 Khmer Air Force within Cambodia U1
- 13-MAY-1972 U-1A Otter (DHC-3) 0-81718 Khmer Air Force unknown U1
- 07-JUL-1972 Douglas DC-3 XW-PHW Cambodia Air Commercial 0 Kompong Som ... A1
- 02-OCT-1972 Douglas C-47A (DC-3) XW-TDA Cambodia Air Commercial 9 Kampot Airpo... C1
ប្រភេទយន្តហោះធ្លាក់ រងការខូចខាត ឆ្នាំ ១៩៧៣ រួមមាន
- 16-MAR-1973 U-1A Otter (DHC-3) 0-53323 Khmer Air Force 0 Phnom Penh-P... A1
- 04-MAY-1973 Douglas DC-3 Air Cambodge 3 Kampot Airpo... C1
- 19-MAY-1973 Douglas C-47A (DC-3) XW-TDM Air Union 11 near Svay Rieng A... C1
- 10-JUN-1973 Convair CV-440 N999JZ Air Cambodge 0 Phnom Penh-P... O1
- 02-JUL-1973 U-1A Otter (DHC-3) 0-53327 Khmer Air Force 0 unknown A1
- 12-SEP-1973 Douglas DC-3 XW-PKD Lane Xang Airlines 0 Kampot Airpo... A1
- 15-OCT-1973 Douglas C-47 (DC-3) Royal Cambodian Air Force 0 Pnom Penh-Po... C1
- 03-DEC-1973 Douglas DC-3 XW-PHV Air Union 0 near Phnom Penh A... A1
- 15-DEC-1973 Curtiss C-46 XW-PKK Air Union 0 Phnom Penh A... A1
ប្រភេទយន្តហោះធ្លាក់ រងការខូចខាត ឆ្នាំ ១៩៧៤ រួមមាន
- 25-FEB-1974 Fairchild C-123K Provider 56-4377 Khmer Air Force 14 near Phnom Penh A1 ភ្នំពេញ
- 28-MAY-1974Douglas DC-3XW-TFNAir Union0Kompong Cham... A1 (ខេត្តកំពង់ចាម)
- 20-APR-1974 Douglas C-47A (DC-3) XW-TFL Air Union 0+ 6 Svay Rieng A... A1 ស្វាយរៀង
- 27-JUN-1974 Boeing S.307B-1 Stratoliner XW-TFR Cambodia Air Commercial 19 near Battambang A... A1 បាត់ដំបង
- 03-JUL-1974Douglas DC-3XW-PKTLane Xang AirlinesKompong Som ... U1 កំពង់សោម
- 15-JUL-1974 Douglas C-54A (DC-4) B-1811 China Airlines, lst Air Cambodge Battambang A... U1 ខេត្តបាត់ដំបង
- 26-AUG-1974 Curtiss C-46F N9760Z Tri-9 Corp. 0 Phnom Penh A... O1 ភ្នំពេញ
- 08-OCT-1974 Douglas DC-3 XW-PKX Khmer Airlines 0 Krakor Airpo... A1 ក្រគរ ពោធិសាត់
- 11-OCT-1974 Fairchild C-123K Provider 690 Khmer Air Force 2 Svay Rieng p... C1 ស្វាយរៀង
- 15-DEC-1974 Douglas C-50-DO (DC-3) XW-TFI Khemara Air Takeo A1 តាកែវ
- 25-DEC-1974Curtiss C-46A XW-PKJ Lane Xang Airlines, op.for Cambodian International2BannakA1 បំណក់ ក្រគរ ពោធិសាត់
- ??-???-1974 Convair CV-340-49 N18837 Tri-9 Corp. Phnom Penh-P... U1 ភ្នំពេញ
ដែលយន្តហោះនេះមានពត៍មានដូចតទៅ៖ CRASH OF A CURTISS C-46A-10-CU COMMANDO NEAR BANNAK: 11 KILLED
- Date & Time: Dec 25, 1974
- Type of aircraft: Curtiss C-46 Commando
- Operator: Lane Xang Airlines
- Registration:XW-PKJ
- Flight Phase: Flight
- Flight Type: Scheduled Revenue Flight
- Survivors: No
- Site: Plain, Valley
- Schedule: Battambang - Phnom Penh
- MSN: 26493
- YOM: 1943
- Location: Bannak Pursat
- Country: Cambodia
- Region: Asia
- Crew on board: 3
- Crew fatalities: 3
- Pax on board: 8
- Pax fatalities: 8
- Other fatalities: 0
- Total fatalities: 11
- Circumstances:
- En route from Battambang to Phnom Penh, the airplane crashed in unknown circumstances in an isolated area. SAR operations were abandoned after few days as no trace of the aircraft nor the 11 occupants was found. The wreckage was eventually located by walkers few years later in the region of Bannak.
ប្រភេទយន្តហោះធ្លាក់ រងការខូចខាត ឆ្នាំ ១៩៧៥ រួមមាន
|
ទីបំផុតដឹងពីពីប្រវត្តិ នៃការធា្លក់យន្តហោះលើកំពូលភ្នំឱរ៉ាល់ហើយ...បើយោងតាមគណនីហ្វេសប៊ុកមួយដែលមានឈ្មោះថា "បាយ័នយូនីគ-Bayon Unique Photography & Adventure" បានបង្ហោះសារនៅលើបណ្តាញសង្គមហ្វេសប៊ុកពាក់ព័ន្ធទៅនឹងការធ្លាក់យន្តហោះ នៅលើភ្នំឱរ៉ាល់ ។ វាជារឿងមួយដែលមិនគួរឲ្យនឹកស្មានដល់ បន្ទាប់ពីរកឃើញពីមូលនៃការធ្លាក់យន្តហោះនោះ។
ម្ចាស់គណនីហ្វេសប៊ុកខាងលើបានរៀបរាប់ថា ""ទីបំផុតយើងបានដឹងពីប្រវត្តិនៃយន្តហោះដែលធ្លាក់លើកំពូលភ្នំឱរ៉ាល់នេះហើយបន្ទាប់ពីឡើងទៅលើកទី៥"។
ខ្ញុំបានឃើញឡូហ្គូនៅលើកន្ទុយយន្តហោះជាមួយនឹងអក្សរឡាតាំង CAI(Cambodia Airlines International) និងអក្សរកូដយន្តហោះ XW-PKJ ហើយក៍សាកស្រាវជ្រាវលើGoogleមើល។ យន្តហោះនេះបានធ្លាក់នៅថ្ងៃទី ២៥ ខែធ្នូរ ឆ្នាំ១៩៧៤(ចំថ្ងៃបុណ្យគ្រីស្តម៉ាស)អំឡុងពេលកំពុងហោះហើរពីព្រលានយន្តហោះខេត្តបាត់ដំបង Battambang Airport (BBM/VDBG)ទៅកាន់ព្រលានយន្តហោះពោចិនតុងក្រុងភ្នំពេញ Phnom Penh-Pochentong Airport (PNH/VDPP) ដែលបណ្តាលឱ្យមានមនុស្សស្លាប់សរុបចំនួន ១១នាក់ (អ្នកដំណើរ ៨នាក់ ភីឡុត ២នាក់ និង អ្នកបំរើការលើយន្តហោះ១ នាក់)។ មូលហេតុនៃការធ្លាក់មិនត្រូវបានដឹងប្រាកដឡើយ។ បើតាមការសន្និដ្ថាន វាអាចធ្លាក់ដោយការហោះបុកកំពូលភ្នំ (អព្ទ័ខ្លាំងមើលមិនឃើញ) ឬ ត្រូវបានគេបាញ់ទម្លាក់ (ចុងឆ្នាំ១៩៧៤គឺជាឆ្នាំប្រទាញ់ប្រទង់រវាងរបបលោក លន់ ណុល និង ប៉ុល ពត)។
✈️ប្រវត្តបន្ថែម៖
យន្តហោះនេះត្រូវបានផលិតឡើងនៅឆ្នាំ១៩៤៣។ មកទល់ពេលនេះវាមានអាយុ ៧៧ ឆ្នាំហើយ។វាជាប្រភេទយន្តហោះដឹកអ្នកដំណើរដែលមានឈ្មោះថា Curtiss C-46 Commando ដែលមានសមត្ថភាពផ្ទុកអ្នកដំណើរនិងភីឡុតបាន ៦២ អ្នក។ក្នុងអំឡុងសង្រ្គាមលោកលើកទី២ វាត្រូវបានប្រទេសអាមេរិកយកទៅប្រើប្រាស់ក្នុងកងទ័ពអាកាស និង កងទ័ពជើងទឹកផងដែរ។បន្ទាប់ពីសង្រ្គាបលោកលើកទី២បានបញ្ចប់ គេក៍យកវាមកប្រើប្រាស់សម្រាប់ដឹកអ្នកដំណើរវិញ ហើយ១ ចំនួនតូចក៍ត្រូវបានលក់ចេញទៅឱ្យប្រទេសផ្សេងៗជុំវិញពិភពលោក ដែលក្នុងនោះមានប្រទេសនៅតំបន់អាសីុផងដែរ។ យន្តហោះនេះត្រូវបានក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អន្តរជាតិ កម្ពុជា ជួលតពីក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ Lane Xang Airlines (ប្រទេសឡាវ)។
នេះគ្រាន់តែជាព័តរមានតិចតួចដែលខ្ញុំបានដឹងតាមការស្រាវជ្រាវលើGoogle តែប៉ុន្នោះ។ បើបងប្អូនដឹងពត័រមានបន្ថែមសូមជួយខមមិនប្រាប់ផង! សូមអគុណទុកមុន🙏🙏🙏
- January 27 - Paris peace accords signed.
- February 9 - US resumes bombing campaign in Cambodia.
- 257,000 tons of bombs dropped during next six months.
- U.S. Congress orders a halt to Cambodian bombing.
- 540,000 tons of bombs dropped in Cambodia during entire campaign.
- Bombing campaign increases membership in CPK.
- May 20 - CPK institutes new peasant collectivization campaign.
- Summer - Khmer force of 20,000 - 25,000 moves against Phnom Penh.
- August - Bombing campaign ends.
- August 12 - Cambodian government forces abandon road junction at Skoun.1974
- ១៩៧៤: ការធ្លាក់ឧដុង្គ នៅដើមឆ្នាំ១៩៧៤ ក្រុមប្រឹក្សានយោបាយត្រូវបានបញ្ឈប់សកម្មភាព ហើយលន់-ណុលក៏គ្រប់គ្រងតែម្នាក់ឯងម្ដងទៀត ។ ស្ថានភាពយោធា នៅក្នុងខណៈពេលនោះ កំពុងតែកាន់តែយ៉ាប់យ៉ឺនថែមទៀត ។ កងកម្លាំងកុម្មុយនិស្តមកនៅពីចម្ងាយដែលកំពុងបកក្រោយពីភ្នំពេញ ហើយបានកាន់កាប់អតីតរាជធានីឧដុង្គនៅខែមីនា: ពួកគេបានជម្លៀសប្រជាជន ដោយបាញ់មន្ត្រីរដ្ឋការរដ្ឋាភិបាល និងពួកគ្រូបង្រៀន ហើយបានកម្ទេច រឺក៏ដុតទីប្រជុំជនជាច្រើន ។ មានការប្រសើរឡើងមួយរយៈខ្លីដែលឆ្នាំនោះបានរីកចម្រើនដែរ យ៉ាងណាៗ ពេលដែលកងទ័ពជាតិខ្មែរបានយកឧដុង្គត្រឡប់មកវិញបាន និងអាចយកមកវិញនូវផ្លូវផ្គត់ផ្គង់ស្បៀងតាមរយៈបឹងទន្លេសាប ។
- នៅល្ងាចថ្ងៃទី ៤ មិថុនា ១៩៧៤ សម័យសាធារណៈរដ្ឋកម្ពុជា ឬសម័យ លន់ នល់ លោករដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំជាតិ កែវ សង់គីម អាយុ ៤៤ឆ្នាំ និងទីប្រឹក្សាផ្ទាល់របស់លោក គឺលោក ថាច់ ជា អាយុ ៤៥ឆ្នាំ ត្រូវបានសម្លាប់ដោយ ឃាតករ ( សិស្សសាលា ?) នៅក្នុងអគារជាន់ទី ពីរនៃបរិវេណវិទ្យាល័យនេះ ក្រោយពីការព័ទ្ធចាប់ខ្លួនដោយនិសិត្ស នៅថ្ងៃទី ៣ មិថុនា ១៩៧៤ ពីក្រសួងអប់រំជាតិរួចយកមកឃុំទុក នៅក្នុងវិទ្យាល័យ ក្នុងគោលបំណងទាមទារ អោយដោះលែង សាស្រ្តាចារ្យ ៤រូប និង និសិត្ស ១៥រូប ផ្សេងទៀត ដែលត្រូវបានអាជ្ញាធរឃាត់ខ្លួន ។
- ក្រោយព្រឹត្តិការណ៍ ៤ មិថុនា ១៩៧៤ អ្នកភ្នំពេញ ភាគច្រើនបាននាំគ្នាហៅវិទ្យាល័យនេះថា " វិទ្យាល័យថាច់ ជា កែវសង់គីម
- Sunday, March 3 - City of Oudong attacked.
- When Oudong falls after three-week siege, several thousand massacred.
- June - Oudong recaptured by government forces.
- September - October - Central Committee meeting at Meakk.
- CPK decides that Phnom Penh and other towns will be evacuated, once captured.
- 1974 Jan 9, Cambodian Government troops opened a drive to avert insurgent attack on Phnom Penh. (HN, 1/9/98)
- 1974 Ta Mok (1926-2006), a Khmer Rouge senior advisor, cleansed Cambodia’s old royal city of Oudong of its 30,000 residents and burned it to the ground. (Econ, 8/5/06, p.77)
- 1974 onwards: Kirk ***(1975: 221-227), using refugees’ interviews, underlines a change in the organisation of the liberated zones towards a more systematic use of killings. People were targeted and killed because of the incapacity to follow up orders, translated as refusal to obey and betrayal, or because they eventually tried to speak up, again translated as betrayal. Only the “culprit” could be killed, or her whole family.
- Late 1973 - mid-1974: At the end of 1973, according to Tea Banh, “in Region 37 [in the Southwest zone] they [the Khmer Rouge] were killing people on a large scale.” Region 11 accepted refugees from region 37, which led the rulers of Region 37 to fear “that Koh Kong had joined hands with the enemy,” and inform the Centre [of the CPK]. The deputy secretary of Region 11 disappeared in January 1974, while summoned by the Central Committee. Three weeks later, the whole provincial committee (7 people and their 10 bodyguards) was summoned similarly and disappeared. Centre troops moved in the region and tried to kill Region 11 troops and cadres, who rebelled. Common people were killed by the centre troops, fighting between centre troops and rebels ensued. “Centre forces took over the countryside, executed local officials, evacuated villages and transferred population out of Koh Kong.” In April 1974, 600 people were killed according to Sae Phuthang, “all cadres of the Thai minority group and their wives and children.” According to Tan Hao, “The Khmer Rouge began killing people; those who did anything wrong were taken away and shot. In 1974 they recruited every youth of sixteen years old or more into the army. If you did not go they asked you why you didn’t love your country and fight for it. Some who didn’t go were killed. They were hard.” The last cadres of Region 11 committee were killed in May 1974. A company of female troops and a contingent of female medics were “marched to Prey Nup in Kampot province, where they were massacred.” An entire village was asked to leave their home, then tied up together and shot. 500 people were killed by one hundred troops. Around mid-1974, many people were killed, while trying to run away ***(Kiernan, 1996: 68-78).
- 1974 (March): When the FAPLNK overran Oudong, “20.000 people were led off the countryside,” the “class enemies” killed and the others put to work” ***(Chandler, 1992: 231; Kiernan, 1985: 384-385; Kirk, 1975: 216). Kirk ***(1975: 216) specifies that 200 schoolteachers and government officials were then killed.
- 1974 (?): The FAPLNK “brutally murdered sixty people, including women and children, in a small village called Sar Sarsdam, in Siem Reap Province. A similar incident was reported at Ang Snuol, a town west of the capital.” *(Library of Congress Country Studies)
អ្នកឡើងកំពូលភ្នំឱរ៉ាល់ភាគច្រើន ច្បាស់ជាបានពើបប្រទះនឹងទីតាំងនៃបំណែកធ្លាក់យន្តហោះ ច្រើនកន្លែងផ្សេងៗគ្នា ប៉ុន្តែពុំទាន់មានឯកសារ ឬប្រភពផ្លូវការណាមួយ បញ្ជាក់ឲ្យបានអស់សេចក្ដី ពីប្រវត្តិនៃសាកសពយន្តហោះទាំងអស់នោះនៅឡើយទេ។ តែយើងអាចដឹងសាវត្តា បានខ្លះៗពីឯកសារលើអិនធើណេត និងប្រជាសហគមន៍ ជុំវិញរឿងរ៉ាវដ៏អាថ៌កំបាំងទាំងអស់នេះ។តាមការឲ្យដឹងពីប្រជាសហគមន៍ការពារធម្មជាតិសាមគ្គី ស្រុកឳរ៉ាល់ បានប្រាប់ថា សព្វថ្ងៃនៅលើកំពូលភ្នំឱរ៉ាល់ មានទីតាំងបំណែកយន្តហោះចំនួន៧ កន្លែង ដែលកូនខ្មែរភាគតិចណាស់បានដឹងពីរឿងរ៉ាវទាំងអស់នេះ។
បំណែកកន្ទុយយន្តហោះមួយកន្លែងមានអក្សរកាត់ច្បាស់ៗ ដាក់ថា CAI (Cambodia Airlines International) និងអក្សរកូដយន្តហោះ XW-PKJ ។យន្តហោះនេះបានធ្លាក់នៅថ្ងៃទី ២៥ ខែធ្នូ ឆ្នាំ១៩៧៤ (ចំថ្ងៃបុណ្យគ្រីស្តម៉ាស)អំឡុងពេលកំពុងហោះហើរពីព្រលានយន្តហោះខេត្តបាត់ដំបង Battambang Airport (BBM/VDBG) ទៅកាន់ព្រលានយន្តហោះពោធិ៍ចិនតុងក្រុងភ្នំពេញ Phnom Penh-Pochentong Airport (PNH/VDPP) ។ ក្នុងហេតុការណ៍ធ្លាក់យន្តហោះនេះ ត្រូវបានគេអះអាងថា បណ្តាលឱ្យមានមនុស្សស្លាប់សរុបចំនួន ១១នាក់ (អ្នកដំណើរ ៨នាក់ ភីឡុត ២នាក់ និង អ្នកបំរើការលើយន្តហោះ១ នាក់)។
ប៉ុន្តែមូលហេតុនៃការធ្លាក់មិនត្រូវបានដឹងប្រាកដឡើយ។តែបើតាមការសន្និដ្ឋាន វាអាចធ្លាក់ដោយការហោះបុកកំពូលភ្នំ (អព្ទ័ខ្លាំងមើលមិនឃើញ) ឬ ត្រូវបានគេបាញ់ទម្លាក់ ព្រោះនៅចុងឆ្នាំ១៩៧៤គឺជាសម័យប្រទាញប្រទង់គ្នា រវាងរបប លន់ ណុល និង ប៉ុល ពត។ ដោយឡែកបំណែកយន្តហោះមួយកន្លែងផ្សេងទៀត ជាប្រភេទយន្តហោះដែលផលិតឡើងនៅ ឆ្នាំ១៩៤៣ បើគិតមកទល់ពេលនេះវាមានអាយុ ៧៧ ឆ្នាំហើយ។វាជាប្រភេទយន្តហោះដឹកអ្នកដំណើរដែលមានឈ្មោះថា Curtiss C-46 Commando ដែលមានសមត្ថភាពផ្ទុកអ្នកដំណើរនិងភីឡុតបាន ៦២ អ្នក។
ក្នុងអំឡុងសង្រ្គាមលោកលើកទី២ វាត្រូវបានសហរដ្ឋអាមេរិកយកទៅប្រើប្រាស់ក្នុងកងទ័ពអាកាស និង កងទ័ពជើងទឹកផងដែរ។បន្ទាប់ ពីសង្រ្គាបលោកលើកទី២បានបញ្ចប់ គេក៏យកវាមកប្រើប្រាស់សម្រាប់ដឹកអ្នកដំណើរវិញ ហើយមួួចំនួនតូចក៏ត្រូវបានលក់ចេញទៅឲ្យប្រទេសនានាជុំវិញពិភពលោក ក្នុងនោះក៏មានប្រទេសក្នុងតំបន់អាស៊ីផងដែរ។យន្តហោះនេះត្រូវបានក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អន្តរជាតិកម្ពុជា ជួលបន្តពីក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ Lane Xang Airlines របស់ប្រទេសឡាវ៕
Krorm Torng - ក្រោមតង់ 19 February 2020 · យន្តហោះមួយដែលមានឈ្មោះថា អាកាសចរណ៍ជាតិកម្ពុជា ត្រូវបានធ្លាក់នៅលើភ្នំឱរ៉ាល់ គឺជាសោកនាដកម្មមួយដ៏គួរអោយរន្ធត់នៅកម្ពុជា កាលពីឆ្នាំ១៩៧៤ ដែលក្នុងនោះមានអ្នកដំណើរ១៩នាក់និងអាកាសយានិក២ សរុប២១នាក់ ត្រូវបានបាត់បង់ជីវិត។ ........................................ Contact Below: Tel: (855) 10/12 848 013 Email: krormtorng61@gmail.com #KrormTorng, #KTteambuilding , #KTtrainingcenter , #KT, #Team, #TeamSpirit , #ក្រោមតង់, #Charity, #Community, #Communitywork, #Forest,
See less
Viewing 1 - 10 of 42
Image | Date | Operator | A/C Type | Location | Fatalities | Registration | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nov 1, 1945 | Douglas C-47 Skytrain (DC-3) | Phnom Penh, Phnom Penh | 0 | KN248 | + | ||
Feb 13, 1953 | De Havilland DH.89 Dragon Rapide | Siem Reap, Siem Reap | 0 | F-BGPM | + | ||
Oct 24, 1964 | Fairchild C-123 Provider | Phumi Dak Dam, Mondulkiri | 8 | 55-4549 | + | ||
May 29, 1966 | Pilatus PC-6 (Porter & Turbo Porter) | Long Tieng, Xieng Khouang Province | 1 | XW-PCQ | + | ||
Dec 7, 1967 | Lao Cathay Airways | Douglas DC-3 | Muong Soui, Xieng Khouang Province | 10 | XW-PFM | + | |
Feb 12, 1969 | De Havilland DHC-3 Otter | Cambodia, All Cambodia | 0 | 55-3271 | + | ||
Feb 14, 1971 | Douglas C-47 Skytrain (DC-3) | Phnom Penh-Pochentong, Phnom Penh | 2 | N55L | + | ||
Dec 21, 1971 | Lao Airlines | Douglas DC-3 | Ban Boum, Champasak Province | 2 | XW-TFC | + | |
Jan 26, 1972 | De Havilland DHC-3 Otter | Phnom Penh-Pochentong, Phnom Penh | 0 | 0-81717 | + | ||
Jul 7, 1972 | Cambodia Air Commercial | Douglas DC-3 | Kompong Som, Kampong Thom | 0 | XW-PHW | + |
ត
Viewing 11 - 20 of 42
Image | Date | Operator | A/C Type | Location | Fatalities | Registration | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oct 2, 1972 | Cambodia Air Commercial | Douglas C-47 Skytrain (DC-3) | Kampot, Kampot | 9 | XW-TDA | + | |
Mar 16, 1973 | De Havilland DHC-3 Otter | Phnom Penh-Pochentong, Phnom Penh | 0 | 0-53323 | + | ||
May 4, 1973 | Khmer Airlines | Douglas DC-3 | Kampot, Kampot | 3 | - | + | |
May 19, 1973 | Cambodia Air Commercial | Douglas C-47 Skytrain (DC-3) | Svay Rieng, Svay Rieng | 11 | XW-TDM | + | |
Jul 2, 1973 | De Havilland DHC-3 Otter | Phnom Penh-Pochentong, Phnom Penh | 0 | 0-53327 | + | ||
Sep 12, 1973 | Lane Xang Airlines | Douglas DC-3 | Kampot, Kampot | 0 | XW-PKD | + | |
Nov 6, 1973 | Douglas C-47 Skytrain (DC-3) | Battambang, Battambang | 0 | 43-48805 | + | ||
Dec 3, 1973 | Air Union Laos | Douglas DC-3 | Phnom Penh-Pochentong, Phnom Penh | 0 | XW-PHV | + | |
Dec 15, 1973 | Air Union Laos | Curtiss C-46 Commando | Phnom Penh-Pochentong, Phnom Penh | 0 | XW-PKK | + | |
Jan 18, 1974 | Douglas C-47 Skytrain (DC-3) | Kampong Chhnang, Kampong Chhnang | 0 | 44-76548 | + |
ត
Viewing 21 - 30 of 42
Image | Date | Operator | A/C Type | Location | Fatalities | Registration | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Jan 31, 1974 | Douglas C-47 Skytrain (DC-3) | Cambodia, All Cambodia | 0 | 576 | + | ||
Jan 31, 1974 | Douglas C-47 Skytrain (DC-3) | Siem Reap, Siem Reap | 0 | 44-76765 | + | ||
Feb 23, 1974 | Fairchild C-123 Provider | Kampong Thom, Kampong Thom | 0 | 64377 | + | ||
Apr 20, 1974 | Air Union Laos | Douglas C-47 Skytrain (DC-3) | Svay Rieng, Svay Rieng | 6 | XW-TFL | + | |
May 28, 1974 | Air Union Laos | Douglas DC-3 | Kompong Som, Kampong Thom | 0 | XW-TFN | + | |
Jun 27, 1974 | Cambodia Air Commercial | Boeing 307 Stratoliner | Battambang, Battambang | 19 | XW-TFR | + | |
Jul 15, 1974 | Douglas C-54 Skymaster | Battambang, Battambang | 0 | B-1811 | + | ||
Oct 8, 1974 | Khmer Airlines | Douglas DC-3 | Krakor, Pursat | 0 | XW-PKX | + | |
Dec 15, 1974 | Khemara Air | Douglas DC-3 | Takéo, Takéo | 0 | XW-TFI | + | |
Dec 25, 1974 | Lane Xang Airlines | Curtiss C-46 Commando | Bannak, Pursat | 11 | XW-PKJ | + |
ត
Viewing 31 - 40 of 42
Image | Date | Operator | A/C Type | Location | Fatalities | Registration | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mar 13, 1975 | Curtiss C-46 Commando | Laos, All Laos | 0 | XW-PMF | + | ||
Mar 15, 1975 | Vickers Viscount | Phnom Penh-Pochentong, Phnom Penh | 4 | XW-TDN | + | ||
Mar 26, 1975 | Douglas C-47 Skytrain (DC-3) | Kompong Som, Kampong Thom | 0 | B-1553 | + | ||
Apr 11, 1975 | Douglas DC-3 | Phnom Penh-Pochentong, Phnom Penh | 3 | XW-PKT | + | ||
Apr 17, 1975 | Helio H-550A Stallion | Trat, Trat (ตราด) | 4 | 21332 | + | ||
Feb 25, 1996 | Kampuchea Airlines | Antonov AN-24 | Banlung, Ratanakiri | 0 | XU-314 | + | |
Apr 30, 1996 | Britten-Norman Islander | Preah Vihear, Preah Vihear | 2 | XU-MLB | + | ||
Apr 30, 1997 | Cessna 208A Caravan | Kampong Chhnang, Kampong Chhnang | 2 | N9825F | + | ||
Sep 3, 1997 | Tupolev TU-134 | Phnom Penh-Pochentong, Phnom Penh | 65 | VN-A120 | + | ||
Nov 21, 2005 | Xian Yunsunji Y-7-100 | Ratanakiri, Ratanakiri | 0 | XU-072 | + |
ត
Viewing 41 - 42 of 42
Image | Date | Operator | A/C Type | Location | Fatalities | Registration | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Jun 25, 2007 | Antonov AN-24 | Sihanoukville, Kampong Thom | 22 | XU-U4A | + | ||
Oct 17, 2007 | Antonov AN-12 | Phnom Penh, Phnom Penh | 0 | XU-365 | + |
បញ្ចប់
No comments:
Post a Comment