ខ្ញុំមិនហៅថា លោកតា ឬ លោក ប្អូនអីទេ ត្បិត នោះជា អំពើរថោកទាប បោក បន្លំ ពុទ្ធសាសនិកជន ខ្ញុំបាទ ជាពុទ្ធសាសនិក តែគោរពដល់សិទ្ធិមនុស្ស សិទ្ធិជំនឿ សិទ្ធិសាសនានានាទូទៅទាំងអស់ តាមច្បាប់របស់ អង្គការសហប្រជាជាតិ ។ អ្វីដែលខ្ញុំគិតថា មិនល្អ ជារឿង បោកប្រាស់ គឺ ការគ្រងឯកសណ្ឋាន ឬ សម្លៀកបំពាក់ ខុស ពី ក្រិតក្រម ពុទ្ធសាសនា។ សូម មើលរួបភាពខាងក្រោមបង្អស់ អំពី ជីវិត ២១ ប្រភេទរបស់ មនុស្ស បែប « ធុត្តង្គ »
បញ្ហារបស់ វន វាសី ចន្ទមុនី បុគ្គលនេះ បង្ករការវឹកវរ ដល់ មនុស្ស ៤ ក្រុម ៖ ទី១ ក្រុម របស់ សាន សុជាតិ នៅ អូស្រ្តាលី ចោទ វន វាសី ចន្ទមុនី ជាជន លួចភេទ ព្រោះ គាត់ កាន់សាសនា ព្រាហ្ម ហិណ្ឌូ បែរជា ស្លៀកពាក់ បែបព្រះសង្ឃ ពុទ្ធសាសនា។ ក្រុម ទី២ គឺ ក្រុមរបស់ ខឹម វាសនា ដែល ក្រុមនេះ គោរព ព្រះព្រហ្មណ៍ បោះទីតាំងនៅ ចំការម្រេច ខេត្ត ព្រះវិហារ ជិតភ្នំគូលេន។ ក្រុមទី ៣ គឺ សំដៅ ក្រុម ពលរដ្ឋខ្មែរនៅ ប្រទេស ថៃ ដែលឲ្យតម្លៃ លើ ពុទ្ធសាសនា ថៃ បង្អាប់សាសនាព្រះពុទ្ធនៅ កម្ពុជា និង ក្រុមទី ៤ សំដៅ អ្នកនៅក្នុងស្រុកខ្មែរ ដែលមានទាំង គាំទ្រ និង ប្រឆាំង គឺ ក្រុម (ក) ក្រុមគាំទ្រ វន វាសី ចន្ទមុនី គាត់ចង់បង្ហាញថា ជន វន វាសី ចន្ទមុនី គឺជា អ្នកកាន់ព្រះពុទ្ធសាសនាដែរ ជាអ្នកចេះសីល្ប៍ មានចំណេះវិជ្ជា ចេះភាសាអគ្លេស ធ្លាប់រៀន បួស នៅ ប្រទេសថៃ..។ ក្រុម ( ខ) ជាអ្នករស់នៅក្នុងស្រុកខ្មែរ នៅភ្នំពេញ គាំទ្រ វន វាសី ចន្ទមុនី ដោយគិតថាជាសមាជិក បក្ស របស់ខ្លួន ដែលតស៊ូ រស់នៅក្នុងព្រៃ ដើម្បីការពារបរិស្ថាន ការពារព្រៃឈើ ខុសពី មនុស្សរបស់ រដ្ឋាភិបាល ដែលកាប់ បំផ្លាញ ព្រៃឈើ។
ប្រវត្តិនៃ និកាយធម្មយុត្តិ ប្រទេស សៀម
បទវិភាគអំពី ធុតុង្គ Dhutanga ៖ ធុតុង្គ ជា អ្នកបួស មាន ១៣ ប្រភេទ រស់នៅរក្រៅសង្គម ក្រៅរដ្ឋាភិបាល របៀបជា ប្រទេសឬ រដ្ឋបៈបោរ ។ កាលណោះ ឆ្នាំ ១៨០០ ជាង ដោយសារល្បីល្បាយ ធុតង្គនៅក្នុងព្រៃ ខ្លាំងពូកែ សក្តិសិទ្ធិ រស់នៅក្នុង រូងភ្នំនោះ ស្តេចសៀម ក៍ក្លែងភេទ បន្លំចូលទៅ បួស រស់នៅជាមួយ ជនទាំងនោះ បន្ទាប់ ទ្រង់ត្រឡបចូលស្្រកវិញ សន្យាមិនសម្លាប់ពួកគេចោលទេ ដោយយកពួកគេចូលក្នុងសង្គមជាតិ ចូលរដ្ឋាភិបាល នោះគឺ ស្តេច មង្គត របស់សៀម។ ទ្រង់បង្កើត សាសនាថ្មីមួយ គឺ និកាយធម្មយុត្តិនិកាយ ដោយ យក ពី និកាយធំ ឈ្មោះ ព្រះធម៍ Thamma បូកជាមួយ និកាយទេវតា និង មហាយាន។ នៅស្រុកខ្មែរ គេហៅ តាបស លោកតាដុង លោកភ្នំឧត្តុង្គ គឺសំដៅ ក្រុមបៈបោរប្រឆាំង ភាគីណាមួយ ៕
ចំណុចជំលោះទាំងអស់ខាងលើ ដែលឈានដល់ការ បាត់ព្រះកាយ មួយរយៈ ថ្ងៃទី ៣ តុលា ២០២៣ នេះ ដោយសារ មនុស្សម្នាសំរុកទៅ ជួប វន វាសី ចន្ទមុនី មានចំនួន ច្រើនពេក ចំណែក សារពត៍មានចុះផ្សាយព្រោងព្រាត ខ្លះថា វន វាសី ចន្ទមុនី អាយុ ១២២ ឆ្នាំ ខ្លះហៅ សុទ្ធតែ ព្រះថេរ វន វាសី ចន្ទមុនី ឬ ព្រះគ្រូ ឬ លោក តា សួង ចាប់ជាតិ ឬ លោក តា សួង ទី ២។
ប្រវត្តិ តា សួង
លោកតាសួង ត្រូវបានសុគតនៅថ្ងៃទី៨ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ ១៩៩៨ ក្នុងព្រះជន្ម ៦៧ព្រះវស្សា ។ សព្វថ្ងៃរូបព្រះសពរបស់លោកតា ត្រូវបានតម្កលនៅវត្តផៃផាតាណា ស្រុកភូស៊ិង ខេត្តស៊ីសាកេត ប្រទេសថៃ ហើយរៀងរាល់ឆ្នាំ ប្រជាជនថៃ តែងតែបើកគម្របមឈូសរប់សលោកកោរសក់ និងកាត់ក្រចកចេញ ។ លោកតាគឺជាជនជាតិខ្មែរ ប៉ុន្តែត្រូវបានថៃយករូបព្រះសពទៅរក្សាទុក និងមានពលរដ្ឋខ្មែរជាច្រើននាក់ក្នុងមួយឆ្នាំៗចូលទៅគោរពបូជា និងសំពះលោកតាក្នុងទឹកដីថៃ ។បើនិយាយក្នុងន័យសេដ្ឋកិច្ចវិញ គ្រាន់តែវត្តលោកតាអាចទាក់ទាញទេសចរដែលមានជំនឿរាប់ម៉ឺននាក់ក្នុងមួយឆ្នាំរួមទាំងពលរដ្ឋខ្មែរផង ទៅគោរពនិងត្រូវចំណាយលុយនៅលើទឹកដីថៃ ។ យ៉ាងណាក្ដីសម្រាប់ពលរដ្ឋខ្មែរដែលបានដឹងបានស្គាល់និងមានជំនឿលើលោកតា ពួកគាត់នៅតែជឿជាក់ថាដួងព្រលឹងលោកតាសណ្ឋិតនៅកូនសិស្សលោកតា និងប្រជាពលរដ្ឋខ្មែររង់ចាំជួយពលរដ្ឋខ្មែរនិងមនុស្សទូទៅ ។
លោកតាសួង ឬទេវតាដើរដី ជាជនជាតិខ្មែរ ជាព្រះសង្ឃដែលគេជឿថាជាអ្នកមានបុណ្យ ចេះមន្តអាគមន៍ និងជាអ្នកដែលនាំភាពរុងរឿងនៅទីណាដែលលោកបានទៅដល់ ។ ប៉ុន្តែដោយសារតែប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរយើងមិនមានជំនឿ លោកតាក៏បានដើររសាត់អណ្ដែតទៅដល់ទឹកដីថៃហើយត្រូវបានពលរដ្ឋថៃគោរពបូជា ទោះបីជាលោកសុគតហើយក្ដីក៏ថៃនៅរក្សាព្រះសពរបស់លោករហូតមកដល់សព្វថ្ងៃនេះដែរ
ប្រវត្តិ មហាត្មះគន្ធី ឥណ្ឌា
កាលណាគេនិយាយរឿងបដិវត្តន៍ពណ៍ គឺលើកមុនគេ គឺមហាត្មះគន្ធី គាត់ប្រើប្រជាជនដៃទទេ វាយអគ្លេសឈ្លានពាន--- ស្លាប់ ៣ លាននាក់ ភៀសខ្លួន ១០ លាន!! សូមធ្វើអ្វីៗដោយការដឹងខ្លួន ណាញោម៕ មហាត្មះគន្ធី មាន ៤០%គាំទ្រ មាន ៦០%ស្អប់។ លទ្ធផល គេបាញ់ចោល។ យើងត្រូវទទួលការពិត ថាមានអ្នកស្អប់ មានអ្នកស្រលាញ់៕
រឿងធ្វើបុណ្យនិងធ្វើនយោបាយ៖ កាលឆ្នាំ ១៩៧០ នៅតណ្ឌា មានមេចោរស្រីម្នាក់ស្អាត រកស៊ីធ្វើ ចោរប្លន់ ចាប់ជំរិតអ្នកមានលុយ rich people យកលុយចែកឲ្យ អ្នកក្រ poor people ក្រោយមក នាងជាប់ឆ្នោតជា ប្រធានរដ្ឋមួយ ដោយសារប្រជាជនស្រលាញ់ បាន ៣-៤ ឆ្នាំ គេបាញ់ចោលបាត់!! លោឹក មហាត្មះគន្ធី ដឹកនាំ បាតុកម្មប្រឆាំងរដ្ឋាភិបាលឥណ្ឌា ប្រឆាំងអគ្លេស ស្លាប់មនុស្សជាង ៣ លាន និង ជនភៀសខ្លួនជាង ១០ លាននាក់ គាត់ជាប់ឆ្នោតក្នុងសភា...បាន ប៉ុន្មានឆ្នាំ គេសម្លាប់ដែរ !! បុណ្យ គឺ បុណ្យ បាប គឺ បាប មិនអាចសម្រួលដូច សមីការទេ Equation !! នៅកម្ពុជាយើង រដ្ឋាភិបាល កំពុងតែ វៈកាត់ (លែងព្យាបាល) ពួកស្រលាញ់បក្ស ស្រលាញ់ជាតិ តែ បំផ្លាញព្រៃឈើ រ៉ែ រឹបអួសដីរដ្ឋ ដីឧទ្យាន...ពួកអាចារ្យ លោកសង្ឈ ដែរ និមន្ត ដើរ រៃលុយកសាងវ វិហារ វត្ត បាន ១០០ ដុល្លា ធ្វើបុណ្យ ០១ ដុល្លា !!
កំពូលមនុស្សឆ្កួតនៅ ឥណ្ឌា គឺ មហា ត្មះគន្ធី គាត់គៀងគរមនុស្ស បាន ១០ លាននាក់ ប្រឆាំងរដ្ឋាភិបាលឥណ្ឌាផង ប្រឆាំងអគ្លេសផង។ គាត់ឡើងជា សមាជិកសភា បាន ៣ ខែ ក៍ត្រូវគេបាញ់សម្លាប់ចោល។ គេចោទថា គាត់ឆ្កួត ដោយសារ មនុស្សរាប់លាននាក់ ចូលបំរើយោធា ធ្វើសង្រ្គាមរំដោះទឹកដីពី អគ្លេស មនុស្សជាង ១០ លាននាក់ ក្លាយជាជនភៀសខ្លួនដោយសារសង្រ្គាម តែបែរជាគេ ឲ្យតម្លៃ អាចារ្យម្នាក់ដែលដឹកនាំ បាតុកម្ម បង្ករជាសង្រ្គាមពូជសាសន៍ឯង គាត់ផ្សាយតាម វិទ្យុថា ចំណុចនេះ ប្រជាជន ១០០០ នាក់ត្រូវបានទាហាន អាយ៉ងបាញ់សំលាប់ ចំណុចនេះ មនុស្ស ២០០ នាក់ត្រូវទាហាន អគ្លេសបាញ់សម្លាប់..ដូច្នេះ មនុស្សស្តាប់វិទ្យុ ខឹងសម្បាររត់សំដៅទៅកន្លែងកើតហេតុ កងកម្លាំងនៅទីនោះ ស្មានតែ ប្រជាជនរាប់ពាន់ ម៉ឺននាក់ មកសម្លាប់ពួកគេ ក៍បាញ់រះ ដកថយ...សរុបទៅគឺ ចាញ់ល្បិចមនុស្សឆ្កួត មហាត្មះគន្ធីនេះឯង ៕
បញ្ហានានាពាក់ព៍ន្ធក្នុងជំលោះ
- ទប់លែងជាប់ DJ Hero ចេញមកនិយាយរឿងព្រះថេរ វន វាសីចន្ទមុនី ឬអ្នកខ្លះហៅលោកឪសួងទី២
- សូមជួយថែរក្សា ព្រះថេរ វន វាសី ចន្ទមុនី ផង កុំចាំដល់ពេលបាត់បង់ទើបស្ដាយក្រោយ ដូចលោកឪសួង ចឹង
- ព្រៃកាន់តែធំ កាន់តែគ្រោះថ្នាក់ អមនុស្សអាចស៊ីមនុស្សដូចក្នុងរឿង ស្តាប់ព្រះថេរ វន វាសី ចន្ទមុនី បកស្រាយ
- ស្តាប់ដីការហើយមិនជិនណាយ ព្រះថេរ វន វាសី ចន្ទ មុនី ឈ្វេងយល់ពីសេចក្តីទុក្ខ ដែលធ្វើតបធ៌ក្នុងព្រៃ
- ព្រះថេរ វន វាសីចន្ទមុនី គង់ក្នុងព្រៃសោះ ហេតុអ្វីចាំធម៌ច្រើនម្លេះ ចាំមើលបន្តទៀត Thong Nidamony
- ចូរពុទ្ធបរិស័ទស្ដាប់ព្រះថេរដីកាព្រះអង្គ"វនវាសី ចន្ទមុនី"ទាំងអស់គ្នាតាមការគួរ។
- ព្រះអង្គគ្រូចន្ទ មុនី ព្រះអង្គសម្ដែងមានហេតុផលច្រើនណាស់ក្នុងលោកនេះ ខ្ញុំស្ដាប់ទៅកាន់តែពិរោះកាន់តែមានអត្ថន័យ សូមឱ្យអន្ទិតលោកបង ព្រះតេជគុណ ព្រះថេរានុថេរៈគ្រប់ព្រះអង្គ មនុស្សប្រុសស្រីចាស់ក្មេងគ្រប់រូប ដែលមិនមានបំណងល្អអួតថាអាញខ្ពស់ជាងធំជាងចេះជាង មេត្តាលំឱនចិត្តកាយវាចាស្លាប់នៅឱវាទរបស់ព្រះអង្គ ឲ្យអស់សេចក្ដីបន្តិចទៅចាំវិនិច្ឆ័យ គោលបំណងរបស់ព្រះអង្គដើម្បីមនុស្សជាតិសុទ្ធសាធ។
- ចមារផ្ចាញ់ព្រះ ៖ *ព្រះសង្ឃព្រះនាម"វនវាសី ចន្ទមុនី"មានថេរដីកាថា ព្រះអង្គមិនមែនជាគ្រូទាយគ្រូមន្តអាគមអីទេ ហើយក៏ពុំមែនជាគ្រូមើលជម្ងឺដែរ ព្រះអង្គសំដែងតែធម៌ព្រះពុទ្ធទេ។
- *ព្រះអង្គគ្រាន់តែមានសង្ឃដីកាប្រាប់ទៅអ្នកដែលសួរលោកអំពីអ្វីៗដែលលោកបានជួប បានប្រទះ បានឃើញនៅក្នុងព្រៃពេលដែលព្រះអង្គចេញទៅរំងាប់កិលេសតណ្ហាតាមធុតង្គកម្មតែប៉ុណ្ណោះទេ ព្រះអង្គមិនបានអួតអាងដោយពោលពាក្យមុសាឃោសនាអរូបិយ៍ជំនឿនោះឡើយ។*ចំពោះអ្នកដែលមិនជឿពីសង្ឃដីកាព្រះអង្គ"វនវាសី ចន្ទមុនី" គឺអ្នកដែលមិនចេះ ហើយបើអ្នកចង់ចេះ បើអ្នកចង់ជួប បើអ្នកចង់ឃើញអ្វីៗទាំងឡាយដែលព្រះអង្គបានមានសង្ឃដីកានោះ លុះត្រាតែអ្នកទៅធ្វើកិច្ចធុតង្គឲ្យដូចព្រះអង្គដែលបានធ្វើកន្លងមកនោះទៅ អ្នកនឹងឃើញអ្វីៗដូចដែលព្រះអង្គបានមានសង្ឃដីកានោះហើយ។
- ស្តាប់ព្រះអង្ក មានថេរដីកា ជ្រះថ្លាចិត្ត បានស្តាប់ថេរដីកាចុងក្រោយក្តុកក្តួលចិត្ត ចង់ស្រក់ទឹកភ្នេក ពីរឿងប្រទេសជាតិ
- ឧបាសកឧបាសកាមិនគួរទៅសួរនាំរឿងអមនុស្សដែលជាខ្មោចព្រាយបិសាចដែលជារបស់មនុស្សមិនគួរជឿនោះឡើយ
- វត្ថុសក្តិសិទ្ធ និងមន្តវេទ សម្រាប់ការពារអនុស្ស ឬធ្មប់ដែលមានបំណងមកបៀបបៀន ដោយព្រះថេរ វន វាសី ចន្ទមុនី
- តើព្រះអរហន្តនៅមានទៀតដែរឬទេបច្ចុប្បន្ននេះ- នៅក្នុងព្រៃមានអ្វីគួរឱ្យខ្លាចខ្លះ- ព្រះថេរ វន វាសី ចន្ទមុនី
- បន្តិចខ្ញុំព្រះករុណាខ្ញុំបាទនឹងបញ្ចូលព្រះថេរដីការព្រះអង្គគ្រូ ចន្ទ មុនី ជាឱវាទផ្សះផ្សាស្នេហាព្រះពុទ្ធ&ព្រហ្មមញ្ញ សាសនាក្មែររួបរួម!
- ឧបាសក ពេជ្រ ស្រស់ ថា លោកគ្រូ សាន សុជា កុំប្រកាន់មាំពែក ជុំវិញរឿងព្រះថេរ វន វាសី ចន្ទមុនី
- បញ្ជាក់៖ Video នេះអាត្មាអាចផុសបានព្រោះអាត្មាជាក្រុមការងាររបស់អង្គការ
- ពុទ្ទសាសនាដើម្បីការអប់រំនៃកម្ពុជា នឹងត្រូវបានអនុញ្ញាតិពីលោកគ្រូប្រធាន ហាក់ សៀងហៃ_Hak Sienghai ផ្ទាល់។ ថ្វាយបង្គំលោកម្ចាស់គ្រប់ព្រះអង្គ និងចម្រើនពរញាតិញោមប្រុសស្រីទាំងអស់ ដែលបានចូលមកទស្សនាវីឌីអូនេះ រាល់ការបង្ហោះវីឌីអូនេះក្នុងគោលបំណងឲ្យអ្នកទាំងអស់គ្នាបានទស្សនា និងស្តាប់ព្រះអប់រំខ្លីៗអំពីមាគាជីវិត តាមបែបគន្លងព្រះពុទ្ធសាសនា ហើយខ្ញុំកាណាសសង្ឃឹមអ្នកទាំងអស់គ្នាបានរីករាយនៅពេលបានឃើញវីឌីអូនេះ ។
- ព្រះអង្គគ្មានផេកទេ-សូមមេត្តាប្រុងប្រយ័ត្នឲ្យបានខ្ពស់គ្រប់ព្រះអង្គ & គ្រប់គ្នា ចំពោះផេក១នេះ ដែលមិនមែនជាទំព័រផេក របស់ព្រះអង្គម្ចាស់គ្រូឬវត្តឡើយ ព្រោះថាព្រះអង្គមិនមានទំព័រផេក ឬហ្វេសប៊ុក រឹតតែមិនអនុញាតិឲ្យ ខ្ញុំព្រះករុណា ខ្ញុំបាទ & សិស្សគុន ព្រះថេរៈ សាមណេរ ទាំងឡាយណា បង្កើតឬប្រើជាមធ្យោបាយណា១លើបណ្តាញសង្គមនេះឡើយ !!
- កម្លាំងនគរបាលខេត្តចុះមករក្សាសន្តិសុខដល់ប្រជាពលរដ្ឋដែលចូលមកធ្វើទាននៅវត្តចន្ទប្បជោត្តនារាម ហៅអាស្រមតាសុត ភូមិប៉ាក់ឡាង ឃុំក្រាំងលាវ ស្រុករលាប្អៀរ ខេត្តកំពង់ឆ្នាំង (ថ្ងៃទី០៣ តុលា ២០២៣)
- ប្រវត្តិ តាសួង និង វន វាសី ចន្ទមុនី- ម៉េចបានជា គាត់ល្បី? ដោយសារ តា សួង ជាជនចម្លែក ម្តងជា ព្រះសង្ឃ ម្តងជា តាបស ម្តងជាសច្ចំ ម្តងជា អ្នកនយោបាយ ដូច្នេះ បានជា តាសួង ភៀសខ្លួនទៅរស់នៅ ទឹកដី ថៃ និង ស្លាប់នៅ ប្រទេសថៃ ហើយបងប្អូនសាច់ញាតិ យល់ថា គាត់ជា ព្រះគ្រូ ជាអ្នកមានបុណ្យ ជាទេវតាដើរលើដី ដែលប្រជាជនថៃ គេគោរពណាស់ ចង្រៃអីស្រុកខ្មែរ គេស្អប់គាត់ គេដេញគាត់ចេញ !! គាត់ស្លាប់ ក្នុង អាយុ ៦៨ ឆ្នាំ នៅឆ្នាំ ១៩៩៨។ នេះជា សម្លៀកបំពាក់គាត់។ ឥលូវ គេថា ន វាសី ចន្ទមុនី ជា លោក តា សួងចាប់ជាតិជាថ្មី ចឹងបានជាគេថា គាត់អាយុ ១២២ ឆ្នាំ ចេះមន្តអាគមន៍ដួចតាសួង ចេះកំរើកត្រចៀក ចេះពង្រីកខ្លួន....នេះជា មូលហេតុដែល ន វាសី ចន្ទមុនី ល្បី គឺដោយសារ គាត់មិនមែនជា សង្ឃ ទេ។ សូមមើលឯកសណ្ឋាន ៕
- ព្រះអង្គគង់តែក្នុងព្រៃពុំប្រាថ្នាអ្វីទាល់តែសោះ សូម្បីតែជីវិតព្រះអង្គក៏លះបង់នៅក្នុងព្រៃមិនខ្លាចសត្វកាចសាហាវ គង់ក្នុងខ្ទមចាស់ គ្មានឡាន គ្មាន របស់របរប្រើប្រាស់ គ្មានប្រណីតភោជនមានតែភាពស្ងប់ស្ងាត់🙏🙏🙏សូមអោយខ្ញុំរួចផុតទុក្ខទាំងឡាយសូមអោយគ្រួសាររបស់ខ្ញុំមានតែសេក្ដីសុខសូមអោយខ្ញុំជោគជ័យក្នុងមុខរបការងារលុយចូលច្រើនៗ
- Oul Nak មិនដឹងជាសប្បាយប៉ុណ្ណាទេ បើស្រុករបស់យើងមាន « ធុត្តង្គ » គ្រប់ខេត្ត ១ខេត្តគួរតែមាន « ធុត្តង្គ » ១អង្គ យ៉ាងតិច ( at least ) ។ ល ។ ម៉្យាងដែរ វាគឺជាការកញ្ជ្រោគ ជាឃ្នាស់គាស់វិស័យទេសចរណ៍ក្នុងស្រុកឱ្យដើរគគ្រឹកគគ្រេង ប្រជាជនអាចសាកថ្មជីវិតបានគ្រប់ៗគ្នា ពិសេសយាយៗតាតា ។ ខេត្ត១បង្កើតទីផ្សារ១នៅកន្លែងដែលមាន « ធុត្តង្គ » គឺទីផ្សារអាហារសម្រាប់បីពេល ជាពិសេស កុំភ្លេច ទីផ្សារលក់ទៀនធូប បាយសី ស្ធ័រដូង ការលែងចាប ។ ល ។ អ្វីដែលចាំបាច់បំផុតនោះគឺការកសាងបង្គន់អនាម័យ បើមិនចឹងទេ ស្អុយពេញព្រៃឡូវហើយ និងខ្លាចអ្នកទៅក្រោយៗដើរជាន់មីន (អាចម៍) របស់អ្នកមុន នាំពិបាកកាត់ជើងចោល ។ យ៉ាងណា សូមលើកលែងភ្នំពេញ១ចេញ ខ្លាចស្ទះចរាចរណ៍ ណា១យើងមានព្រះអង្គដងទង់ (ព្រះអង្គដងកើ) ១រួចហើយ ទោះមិនមែនជា « ធុត្តង្គ » ក៏ជាកន្លែងគោរពបូជា១របស់មនុស្សខ្មែរទូទៅដែរ ។
- កម្ពុជាសព្វថ្ងៃ មាន យុទ្ធសាស្រ្ត បញ្ជកោណ ដែលសំដៅលើ ការអភិ. មនុស្ស និង បច្ចេកវិជ្ជា ហ្វេសប៊ុក តេឡេក្រាម ផ្សាយពត៍មានលឿន ឆ្លើយតប បញ្ហាក្នុងសង្គម។ ដូចជា ពេលនេះ ទាមទារ ពលរដ្ឋខ្មែរ ដឹងថា ម៉េចហៅថា ធុត្តុង្គ តាបស តាឥសី? នៅ ឥណ្ឌា មានជាង ១ លាន ព្រះ និង ជំនឿ ដូចជា សាសនា អាចេ គឺ លោកតា មានមានមាឌ ស្គម ដំបង ខ្ពស់ ព្រោះគាត់ត្រូវ រួមភេទ រាល់ថ្ងៃ ជាមួយ ស្រីៗស្អាត ៗ ប្រើស្រីចាស់ គាត់គ្រាន់តែ យក លឹង្គ វាយក្បាល ស្រីៗ គឺជា ការបាន បុណ្យ ចម្រើនពរ !!! នៅ ខ្មែរ នៅ ថៃ គេគ្រាន់តែ យក ដំបង គោះក្បាល ឬ យកជើង ជាន់ក្បាល បើស្រុក ឥណ្ឌា ប្រើសុទ្ធ លឹង្គ ហ្មង....នៅខ្មែរត្រូវ ប្រុងប្រយ័ត្ន ៕
- ធុតង្គ ឬ ធុត្តុង្គ asceticism សំដៅជា មនុស្ស មិនមានសាសនា គ្មានសាសនា មិនជឿសាសនាណាទាំងអស់ (តែមិនមែនជា ទម្មិឡ Tamil ) asceticism : severe self-discipline and avoiding of all forms of indulgence, typically for religious reasons."acts of physical asceticism"
- Asceticism តាបស
- Sadhus សាធុ ព្រះសង្ឃ
- Sage Hindu
- Monk -Buddism
- Saint- Christianism
- Dhutanga (ធុតង្គ)
The 13 dhutaṅgas There do exist thirteen ascetic practices: two for the robes, five for the food, five for the spot of residence, and one for the posture (known to be the dhutaṅga of effort). To get access to the detailed definition of a dhutaṅga, click on its definition in the below displayed board:
- paṃsukūla : abandonned robes លះបង់ស្បង់
- tecīvarika : three robes ស្បង់ ៣ បន្ទះ
- piṇḍapāta : collection by means of one's bowl បិណ្ឌបាតបាយ ១ បាត
- sapadānacārika : food collection without skipping houses បិណ្ឌបាតផ្ទះជាប់ៗគ្នា
- ekāsanika : a single meal ម្ហូបតែ ១ មុខ
- pattapiṇḍika : everything within the bowl ឆាន់បាយនឹងដៃ លើកចានហុត
- khalupacchābhattika : no longer accepting any extra food after having started to take the meal ឆាន់បាយតែ ១ ពេល
- āraññika : to remain in the forest រស់នៅតែក្នុងព្រៃ
- rukkhamūla : to remain beneath a tree រស់នៅតែក្រោមដើមឈើ
- abbhokāsika : to remain on the bare earth without shelter រស់នៅទីវាល ល្ហរល្ហេវ
- susānika : to remain among charnels រស់នៅជាមួយ ក្បាលខ្មោច
- yathāsantatika : to sleep at the alloted spot ដេកក្នុងខ្ទម
- nesajjika : to renonce to the lying posture លះបង់កុហក
ធុតង្គ មាន ១៣ ប្រភេទ
- បង្សុកូលិកធុតង្គ ទ្រទ្រង់សំពត់បង្សុកូលជាវត្ត។
- តេចីវរិកធុតង្គ ទ្រទ្រង់ត្រៃចីវរជាវត្ត។
- បិណ្ឌបាតិកធុតង្គ សមាទានការត្រាច់បិណ្ឌបាតជាវត្ត។
- សបទានចារិកធុតង្គ ដើរបិណ្ឌបាតទៅតាមលំដាប់ច្រកជាវត្ត។ គឺដើរបិណ្ឌបាតតាមរៀងនៃផ្ទះ មិនរំលងទៅផ្ទះដទៃ។
- ឯកាសនិកធុតង្គ សមាទានការអង្គុយឆាន់ក្នុងអាសនៈមួយជាវត្ត គឺឆាន់ក្នុងកន្លែងតែមួយរហូតរួចរាល់។
- បត្តបិណ្ឌបាតិកធុតង្គ សមាទានការឆាន់ក្នុងបាត្រ១ជាវត្ត។
- ខលុបច្ឆាភត្តិកធុតង្គ សមាទានការហាមភត្តដែលនាំមកប្រគេនក្នុងខាងក្រោយជាវត្ត គឺឆាន់តែមួយពេល (បើចាប់ផ្តើមឆាន់ហើយ គឺមិនទទួលចង្ហាន់ដែលនាំមកតាមក្រោយឡើយ។
- អារញ្ញិកធុតង្គ សមាទានការនៅព្រៃជាវត្ត។
- រុក្ខមូលិកធុតង្គ សមាទានការនៅក្បែរគល់ឈើជាវត្ត។
- អព្ភោកាសិកធុតង្គ សមាទានការនៅក្នុងទីវាលជាវត្ត។
- សោសានិកធុតង្គ សមាទានការនៅក្នុងព្រៃស្មសានជាវត្ត។
- យថាសន្ថតិកធុតង្គ សមាទានការនៅក្នុងអាសនៈដែលគេចាត់ចែងអោយយ៉ាងណាមួយជាវត្ត។
- នេសជ្ជិកធុតង្គ សមាទានការអង្គុយជាវត្ត (មិនដេក) ។
No comments:
Post a Comment